EDGE (virker ikke)

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav trondrm » ons 27.02.2008 19:39

At du mister E etter å ha oppgradert til 1.1.3, høres definitivt litt "fisky" ut ja.

Når det gjelder dekning, så bor jeg midt i Kongsvinger sentrum selv. Beveger jeg meg et par hundre meter fra der jeg bor, får jeg dekning, så det er noen små hull i dekningsnettet.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav oleta » ons 27.02.2008 19:51

ja men jeg sitter midt i oslo på akkurat samme plass som jeg hadde dekning med 1.1.2 så burde vel egentlig hatt det med 1.1.3 også :-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Judas » ons 27.02.2008 19:57

Har nettopp oppgradert min OTB 1.0.2. til 1.1.3. og Edge fungerar strålande. Har OneCall

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Jarlee » fre 29.02.2008 14:01

Nå har jeg fått portert over til network norway og edge fungerer! :-) Må være noe onecall har glemt og aktivert med mitt forrige simkort...
medlem i 197 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav ZiPLe » fre 29.02.2008 14:05

Jeg har tele2 og ble akkurat flyttet over til netcoms nett. For å få edge til å funke måtte jeg legge inn følgende:

apn: internet.tele2.no
brukernavn: <blankt>
passord: <blankt>

På telenors nett mener jeg at jeg hadde wap som brukernavn og passord (med forbehold om at jeg husker feil :))

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Kasp » søn 02.03.2008 20:34

For å få til EDGE på min telefon, så brukte jeg følgende innstillinger:

APN: internet.tele2.no
Brukernavn: wap
Passord: wap

I tillegg til dette måtte jeg skru på "EDGE-roaming" for å få opp E-en.

Edit: Telefonen er OTB 1.1.1 og er oppgradert til 1.1.4 og låst opp med ZiPhone.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Odd2005 » man 03.03.2008 21:30

Hei.
Hvordan setter man inn EDGE-innstillinger på en 1.1.4?

Det finnes jo ikke noe EDGE i "network menyen"
medlem i 222 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Torro » man 03.03.2008 22:06

Det skal det gjøre....helt nederst som på alle tidligere versjoner

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Rivrusk » man 03.03.2008 22:26

Fikk ikke edge til å virke hos meg heller etter opgr. til 1.1.4. Jeg gikk inn på
general - reset - reset network settings. La inn innstillingene på nytt.
Etter dette fungerte det igjen. Før jeg gjorde dette kunne jeg ikke legge inn innstillingene engang, den bare hang seg. Rart!
medlem i 201 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav vegavnil » ons 05.03.2008 10:29

Jeg gikk inn på innstillinger-->Generelt-->Nullstill(reset)-->Nullstill nettverksinstillinger. Da rydder den opp i forskjellig nettverksfeil.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Garborg » lør 08.03.2008 22:15

Jeg har oppgradert til 1.1.4 på min OTB 1.0.2 ved å benytte ZiPhone, og etter oppgraderingen fungerte EDGE uten problemer. Dette gjelder også alle andre funksjoner. Plutselig i går forsvant EDGE ikonet på iPhonen, og jeg får bare ikke skrudd på EDGE igjen. Har ikke gjort noen endringer i forkant av dette. Benyttet Boss Prefs som jeg installerte under oppgraderingen, og uansett om jeg forsøkte å slå av og på EDGE en del ganger får jeg bare ikke denne fuksjonen opp igjen.

Jeg har nå forsøkt å resette såvel nettverksinnstillinger og alle andre innstillinger, slettet Boss Prefs og forsøkt med Services uten hell. Jeg har også tatt 2 nye Restore på iPhonen etter dette, men EDGE er og blir borte.

Har søkt og lest en del tips på forumet, og testet ut disse uten å få tilbake EDGE. Er det noen som kan gi meg forklaring og tips vedr. dette problemet? Jeg har Netcom abonnement med Connect Premium, og bruker iPhonen daglig i jobbsammenheng. Det er derfor viktig for meg å få dette "up and running".

Edit: Testet nettopp med et Telenor SIM-kort og EDGE fungerte umiddelbart. Byttet tilbake til Netcom SIM, og borte var EDGE igjen. Det er tydelig at Netcom er problemet her.
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Ramani » søn 09.03.2008 19:13

Hva skal man skrive inn dersom man har OneCall? Har byttet over til Network Norway, men har fremdeles Netcom dekning. Har hatt internet.netcom.no før.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Hobbes » søn 09.03.2008 19:18

apn: internet og blankt på de andre funker på mitt onecall med networknorwaysim og netcomdekning

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Ramani » søn 09.03.2008 19:30

Hobbes skrev:apn: internet og blankt på de andre funker på mitt onecall med networknorwaysim og netcomdekning


Fantastisk, funker. Takker og bukker :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav ocin71 » man 17.03.2008 23:51

Edge virker for meg i Norge. Er nå i spania, og får ikke Edge til å virke her. Noen som vet hvorfor?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron