EDGE (virker ikke)

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

EDGE (virker ikke)

Innleggav olafiske » tir 26.02.2008 21:59

Jeg slår av WiFi og tester EDGE, men hele tiden uten hell. Jeg har tele2 abb. Skal EDGE være enablet i Boss Prefs? Står (N/A) bak. Er det noen som kan si hvordan jeg kan få det til å virke? :-!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav oyri98 » tir 26.02.2008 22:06

Jeg har det samme problemet med min iPhone :-(
Også med Tele2 abonnement....

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav geircito » tir 26.02.2008 22:13

Når EDGE er påslått i BossPrefs vil det være oppgitt en ipadresse i parentesen....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav olafiske » tir 26.02.2008 22:21

Jeg slår EDGE av og på igjen, men likevel n/a i parantes. :-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav geircito » tir 26.02.2008 22:49

Hva skjer når du går ut av BossPrefs da, og så starte BossPrefs igjen..... etter ett minutt.....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav olafiske » tir 26.02.2008 22:53

Har prøvd det flere ganger....... men............n/a

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Odin72 » ons 27.02.2008 0:13

Jeg testet dette på min 1.1.3 oppgradert med ziPhone nå ikveld, og det funket fint. Det jeg gjorde var at jeg slo av Wifi, og EDGE på i Bossprefs. Så gikk jeg ut av Bossprefs, og inn i Safari der jeg lastet inn en nettside. Det gikk som smurt, gikk deretter tilbake til Bossprefs og bare sto der en liten stund uten å røre noe. Da kom adressen på EDGE opp i stedet for N/A.

Du kan jo teste det :-)

Edit:
Jeg har Telenor-abb by the way.
Sist endret av Odin72 den ons 27.02.2008 11:50, endret 1 gang
medlem i 206 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Jarlee » ons 27.02.2008 1:33

Har samme problemet med Onecall, testet med tele2 og det funket fint. Har ringt onecall og men de sier at alt skal være i orden. Hos meg viser ikke edge ikonet enngang, hadde samme problemet før jeg oppgraderte til 1.1.3.
Har fått nytt simkort av onecall nå med portering 29feb så får se om det funker bedre da..
medlem i 197 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav linte » ons 27.02.2008 11:44

Samme her, jeg har OneCall. Virket verken på 1.1.2 eller nå når jeg har 1.1.3.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav trondrm » ons 27.02.2008 11:51

Jeg har hatt samme problemet med OneCall. Feilen viste seg å være at det rett og slett ikke var edge dekning der jeg var...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav coolerguy » ons 27.02.2008 11:58

Har også problemer med EDGE på min 1.1.1 telefon, hvis jeg slår av wifi, og prøver å fyre opp safari eller Mail, så er det som om den bare gir opp uten å prøve, den lille E-en kommer aldri opp i menylinja... netcom innstillinger stemmer og alt...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav kenken » ons 27.02.2008 12:15

Jeg har OneCall og har ikke hatt noe problem med Edge etter gercito sin guide og ZiPhone, verken på 1.1.1 eller 1.1.3. (Har ikke prøvd med nytt SIM fra Norway Network)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav trondrm » ons 27.02.2008 12:31

Som sagt kommer dette an på hvor du er. Der jeg bor har ikke OneCall (Netcom) edge dekning. 'E' kom ikke fram. Satt jeg simkortet i min HTC, viste den 'G', altså gprs. Satt jeg et Ventelo simkort i iPhone kom 'E' frem.

En rask telefon til OneCall bekreftet at akuratt der jeg var, var det rett og slet ikke edge dekning.

Sjekk kortet i en annen telefon som er i stand til å vise forskjellen på edge og gprs. Jeg vet ihvertfall at HTC gjør det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Jarlee » ons 27.02.2008 17:50

Høres rart ut om det var dekning som skulle være problemet, bor mitt i Stavanger sentrum og som sagt får jeg edge dekning med tele2 som også kjører fra netcom sitt nett.
Krysser fingrene for at det funker når onecall går over til network norway.
medlem i 197 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav oleta » ons 27.02.2008 17:59

jeg har tele2 og edge fungerte fint under 1.1.2 men nå når jeg har oppgradert til 1.1.3 får jeg ikke opp E´en engang.
Bruker disse innstilingene:
apn: internet.tele2.no
brukernavn: wap
passord: wap

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]