EDGE (virker ikke)

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Sirbull » tir 22.04.2008 19:00

Jeg får bare opp at jeg "ikke abbonerer på edge". Det funket før, men så formaterte jeg mobilen. Har onecall... Får ikke opp ip, står n/a i bossprefs, og ikke noen E i hjørnet..
Noen som veit?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav cladi » tir 22.04.2008 19:05

@oocin71: Har akkurat kommet hjem fra en treukers jobb i Spania, og hadde ikke EDGE tilgjengelig en eneste gang (jeg er på Telenor). De fleste av mine engelske kolleger hadde ikke EDGE-problemer i det hele tatt. Mulig at avtalen mellom Telenor og de spanske nettverkene ikke inkluderer EDGE...av en eller annen grunn.
medlem i 199 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav ocin71 » man 28.04.2008 19:39

Takk for info, Cladi. Er det forresten noen som får opp "G" der det vanlighvis skal stå "E"? Hva betyr dette? :-|

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav cladi » tir 29.04.2008 14:30

G = GPRS?
E= EDGE?
...kanskje? Men spør meg ikke om forskjellen!
I Spania har forøvrig Telenor GPRS-roamingavtale med Airtel Movil (Vodafone) og Amena. Mener at jeg hadde tilgang til et Vodafone-nett, men ikke søren om jeg fikk GPRS-tilgang.
medlem i 199 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Zumme » tir 29.04.2008 21:34

Er fersk her på sidene men har blitt hjulpet av de enkleste råd selv så:...

Har på følesen av at noen glemmer å skru på "edge roaming"

Gjøres slik: Innstillinger > generelt > nettverk. Her slår du Edge Roaming PÅ.

Under står det EGDE . Gå inn her. Mine innstillinger med tele2 er:
apn: MMS.tele2.no
brukernavn: wap
passord: wap
(Innstillinger for andre finner dere her i forumet)

Trykk på HOME knappen og gå inn i BossPrefs og slå på EDGE.
Etter dette har jeg forsatt (N/A) der ip adr skal komme opp.
Gå inn i MMS (ikon) da får jeg til å sende og motta MMS - sender til meg selv.
Så at jeg fikk opp Ipaddressen i Bossprefs noen ganger men sist jeg prøvde skjedde det ikke. Alt virket derimot.

Håper dette kan hjelpe noen. 8-)
medlem i 191 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav ocin71 » ons 30.04.2008 7:30

EDGE virker ok for min del nå, men jeg opplever også at det står n/a i bossprefs. Som sagt tidligere, så får jeg opp en "G" noen ganger, der det vanlighvis står "E" (Edge). Jeg vet ikke om problemet med EDGE kan ha noe å gjøre med at jeg har kjørt BootNeuter?

I EDGE settings har jeg nå følgende for å få det til å virke:

APN: telenor
Username: wap
Password: wap

Tidligere hadde jeg bare APN: telenor, og ikke noe user eller password.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav cladi » tor 01.05.2008 0:12

@Zumme: Selv ferskinger på forumet kan ha gode poenger! SELVFØLGELIG hadde jeg glemt å skru på EDGE roaming! Urk!
Takk for påminnelsen!
medlem i 199 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav geircito » tor 01.05.2008 0:20

Tja, EDGE roaming er jo noe du benytter KUN når du feks er i utlandet og din mobiloperatør har avtale med lokal mobiloperatør om å benytte den lokale operatøren.

EDGE roaming er IKKE nødvendig å aktivere når du er i Norge og benytter mobiloperatøren du har avtale med....

Mer info finner du her: http://no.wikipedia.org/wiki/Roaming

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav cladi » fre 02.05.2008 1:15

Klar over det geircito, men vi snakket altså om at vi (jeg) ikke fikk EDGE til å virke i Spania...fordi jeg hadde glemt å skru på roaming.
medlem i 199 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav issmannen » tor 26.06.2008 14:25

Hei!Jeg har også problemer med edge,men etter å ha lest denne siden her,er det kun trykkleif fra min side.Fordi der du skal skrive apn skal du skrive internet med en t ikke to som jeg har skrevet.Altså:VPN:internet.tele2.no,brukernavn:wap,passord:wap.Så vips er du oppe på edge for å surfe på internet og sjekke mail der det ikke er tilgjengelig Wifi.
medlem i 190 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Trymmern » man 21.07.2008 10:14

La meg ta opp igjen denne, i fw 2.0 er Edge-knappen under generelt->nettverk->Edge borte, så får ikke manuellt skrevet inn innformasjonen jeg trenger for at Edge med Onecall skal funke.
medlem i 190 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav Simpsons » tir 22.07.2008 9:53

Samme problem her :( digge onecall men simkortene deres er helt på jordet. Får håpe at bossprefs kommer til cydia snart. Bruker å få opp edge instillinger når jeg slår av og på edge der ett par ganger.

Håper noen andre har en bedre løsning.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav odiboy » tir 22.07.2008 10:29

det at EDGE knappen er borte har ingen verdens ting med fw 2.0 å gjøre, det er heller de nye sim-kortene til OneCall som har skylden. Jeg har fortsatt 1.1.4 og har akkurat samme problemet, men hadde det ikke før onecall byttet til NetworkNorway.
Det merkelige er at avogtil dukker knappen opp igjen, men som oftest bare når jeg har EDGE slått av i bossprefs, og så forsvinner den igjen når jeg skrur EDGE på, så det fungere ikke altså.. jævla irriterende greier. Har ringt Onecall mange ganger, men de har aldri noen løsning. Har nå sendt de en litt sinna mail og forklart at jeg (og veldig mange andre som har onecall og iphone) kommer til å skifte abonnement hvis de ikke gjør noe med dette problemet, så får håpe de kanskje gidder å fikse det, for det burde ikke være noe problem å få orden på mener eg!!

EDIT: Fikk nettopp svar på mailen og han forklarte at siden EDGE menyen på OneCall sim'ene var skrivebeskyttet ble de skult av iPhone, og han skulle sende meg et nytt et som visstnok skulle fungere. Det er jo et skritt i rett retning ihvertfall siden han tydeligvis har litt mer peiling enn de tullingene som sitter og tar imot samtaler på telefonen, men er fortsatt tvilsom siden dette nærmer seg det 10'ene kortet jeg får hvor det hver gang "skal ordne seg" med nytt sim-kort... *venter i spenning* :-P
medlem i 192 måneder
 

Re: EDGE (virker ikke)

Innleggav odiboy » tor 24.07.2008 8:31

OH YES. Miraklenes tid er tydeligvis ikke over!! Fikk det nye simkortet idag, det var helt anderledes fra de andre, helt hvitt, ingen logoer fra OneCall eller noe på det. Og der fungerer EDGE foreløpig helt som det skal. Har ikke testet med nummervisningen, men han jeg snakket med fra onecall sa at dette kortet ikke skulle hjelpe på det uansett, så eg tviler på det fungerer noe bedre.

EDIT: tilleggsinfo: Ser faktisk foreløpig ut til at nummervisning fungerer akkurat som den skal og!!! har nå prøvd med 2 forskjellige mobilnummer som tidligere ikke fungerte, så foreløpig er det veldig lovende :-D
medlem i 192 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere