Programmering av Simkort?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Programmering av Simkort?

Innleggav wabby » man 21.01.2008 13:34

Hei,

har nettopp blitt en glad eier av iPhone. Venter fortsatt på simfreer slik at jeg får brukt den. Men det jeg kom til å tenke på var at den per dags dato har et AT&T simkort.

Hva er det iPhone sjekker og gjør at den "slipper" igjennom disse simkortene? Er det en ID hva er det?
Grunnen til at jeg spørr er at jeg jobber i et teleselskap der vi programmerer sim-kort selv, og derfor lurer jeg på om det går ann å programmere den slik at den fungerer fortsatt på min operatør som jeg bruker idag + at den slipper igjennom iPhone om dere skjønner...

Vurderer å sjekke med jobben om de kan lese av At&t kortet og sammenligne det med dem vi bruker. Om det er no hjelp i vet jeg ikke, men hadde vært arti og sett muligheten.
medlem i 194 måneder
 

Re: Programmering av Simkort?

Innleggav egr321 » man 21.01.2008 15:52

Hei

jeg er ikke sikker, men det virker som om "turbosim/simfreer" har en kode innebyggd, som gjør at den blir lest som et at&t kort.

Hvis du klarer å programmere simkortet, så er det fint om du kan gi beskjed på forumet, sånn at andre kan få nytte av det, siden det er et sms-problem ute å går nå:( kansje å programere den er løsningen;)
medlem i 205 måneder
 

Re: Programmering av Simkort?

Innleggav wabby » man 21.01.2008 17:57

Skal ta å se om jeg kan finne ut noe her iløpet av uka. Det hadde jo vært litt snacks.

Det at SMS har slutta å fungere var nytt for meg, og litt dumt da jeg sender mye meldinger.... Håper det blir en fix på dette.
medlem i 194 måneder
 

Re: Programmering av Simkort?

Innleggav wabby » ons 23.01.2008 0:13

Ser dårlig ut, de var ferdig programmerte i den forstand, så den ideen kom jeg ikke langt med :(
medlem i 194 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere