abonement på en unlocked iphone?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

abonement på en unlocked iphone?

Innleggav HairBall » tir 13.11.2007 8:54

Lurer på en liten ting, hva tror dere?

Når iphone kommer til Norge, vil det da være mulig å da kun kjøpe seg et abonement for "iphone" og da oppgradere sin iphone med siste FW slikt at man ikke trenger å ha den unlocked for å få den til å virke samt at voicemailen vil virke?

Så hvis jeg kjøper meg en iphone fra usa, så om da en stund den kommer til norge så kan jeg bare ordne et abonement og slippe alt at dette med unlocking...
medlem i 198 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav MrCrox » tir 13.11.2007 9:18

Det vil kanskje være mulig. Spørsmålet er jo hva slags abbonement som følger med telefonen og om du vil få bruke det abonnementet om du ikke har kjøpt ny iPhone.

Du vil trenge et SIM-kort fra den tilbyderen iPhone knyttes til i Norge.

Vi får bare vente å se.
medlem i 237 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav Madsbads » tir 13.11.2007 9:23

hvis iPhone kommer til Norge så tror jeg helt sannsynligvis den vill ha et abonnement tilknyttet til seg. Men abonnementet er kanskje litt dyrt siden telefonen kommer sikkert til å koste noe mer i Norge.

Jeg ville heller kjøpt en i USA å åpnet den til bruk i Norge og hatt et billig abonnement

Men det er jo min mening:)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav MrCrox » tir 13.11.2007 9:25

Madsbads har et poeng. Jeg betalte 2300 kroner for en iPhone fra USA (broren min kjøpte, så ingen fraktkostnad) og beholdt mitt Chessabonnement. Tror telefonen vil koste minst 3000 i Norge, og godt mulig det blir dyrere abonnement.

Det eneste jeg ser for meg som jeg vil ha når den kommer til Norge er norsk tastatur og ordliste slik apple lager det. Enn så lenge får iFon funke ;)
medlem i 237 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav Madsbads » tir 13.11.2007 9:46

Dette med norsk ordbok og tastartur er det bare til å hente filene apple har lagt inn på den norske iPhonen å legge det inn på den du kjøpte utenlands... det vil ikke bli noe problem.
iFon fungerer utmerket :-P

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav segrov » tir 13.11.2007 10:15

Når telenor begynner å selge iPhone komemr den nok med et abbonenemt for fri nettsurfing. Disse ligger på 4-5 hundrelapper månedlig pr. i dag, men jeg forventer at Telenor slipper et billigere abbonement for Iphone...
medlem i 249 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav Fat_Board » fre 16.11.2007 22:38

Det som er greit for oss NEtcom kunder. Vi trenger ikke erge oss over at Telenor får iPhone i Norge. Vi bare drar over til Sverige å kjøper den der av (glemt hva firmaet heter men de eier Netcom i Norge)

Men noe jeg lurer på. Nå som iPhone er i Europa. Kan da folk fra UK kjøpe den i USA og oppgradere den til 1.1.2 og kjøpe et O2 abb og få den til å funke uten lockup?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Egentlg hater jeg iPhone!

Innleggav alltid-mac.blogspot.com » tor 22.11.2007 16:14

Jeg har kommet til at Apples iPhone egentlig ikke er noe å satse på. Egentlig hater jeg iPhone. Hvorfor?
Jo, fordi jeg misliker sterkt at Apple ikke har såpass respekt for oss i andre land at de ikke engang kan gi oss en DATO for når telefonen kommer til Norge. :-(
Dessuten trekker dette ned:
-At den er oeratør-låst
-At det ikke er SKYPE/SIP-støtte
-At du må betale Appel for ringetoner du komponerer selv
-Ikke videotelefoni og 3G
-IKKE MMS
-Fattig på spill
-Kan ikke lage programmer til den.
medlem i 196 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav Kizza90 » tor 22.11.2007 16:19

Dere sier at den vil koste 3000 i Norge? I Tyskland blir den solgt for 3000kr, Norge har i tilegg 5 år reklamasjonsrett, som gjør at prisen vil stige ytterligere. Personlig vil jeg tro den kommer på 4000-5000 med abbonenemt.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav Fat_Board » tor 22.11.2007 17:01

Må ikke glemme de 25 % moms da! Hvis det ikke er mindre i Tyskland da?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Egentlg hater jeg iPhone!

Innleggav Wackhy » tor 22.11.2007 17:03

alltid-mac.blogspot.com skrev:Jeg har kommet til at Apples iPhone egentlig ikke er noe å satse på. Egentlig hater jeg iPhone. Hvorfor?
Jo, fordi jeg misliker sterkt at Apple ikke har såpass respekt for oss i andre land at de ikke engang kan gi oss en DATO for når telefonen kommer til Norge. :-(
Dessuten trekker dette ned:
-At den er oeratør-låst
-At det ikke er SKYPE/SIP-støtte
-At du må betale Appel for ringetoner du komponerer selv
-Ikke videotelefoni og 3G
-IKKE MMS
-Fattig på spill
-Kan ikke lage programmer til den.


I Norge kommer du nok til å få samme valget som i Tyskland, enten iPhone bundet til et abonnement, eller iPhone uten abonnement men til høyere pris. Akkurat som med en hvilken som helst Nokia eller Sony Ericsson telefon f.eks.
Skype, spill og programmer forøvrig kommer det nok en haug av i februar når Apple slipper SDK for iPhone, slik at man faktisk kan lage programmer. MMS er en enkel programvareoppdatering fra Apple sin side, så har man dette.
Det eneste argumentet ditt man ikke kan si noe på er 3G, men dette vil nok komme etterhvert. Det er vel nesten garantert i grunn. I mellomtiden kan de av oss som bruker Installer, som gir deg en drøss av programmer og spill, og aldri har sendt en MMS kose oss med en ellers kongetelefon ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav roger_hj » søn 25.11.2007 0:52

Starter nå å slippes iPhone i Europa, som er uten operatørlås.
Tror dere dette er en egen firmware (1.1.3) eller at noen klare å få lagt inn den firmwaren på en tlf kjøpt f.eks i Usa.

Genialt om man kunne kjøpt iphone i usa til 2300kr
(ikke unlocket iphone i europa til 8000kr).
Men fått inn softwaren og fordelene med den unlocka europeiske versjonen.

Da kunne man vel oppgradert til nyeste firmware forløpende uten å cracke hver gang.
Er dette ønsketenkning eller hva tror dere?
medlem i 229 måneder
 

Re: abonement på en unlocked iphone?

Innleggav Kenno » fre 28.12.2007 18:15

Tror ikke du må kjøpe nytt abonnement da. Hvis f.eks telenor får inn Iphone og selger, tror jeg at iphone vil virke med alle Telenor SIM kort, uansett hvilken type abonnement innen telenor du benytter deg av. Bare det er Telenor sitt SIM. Det er iallfall slik med de andre dyre telefonene som de selger.
medlem i 195 måneder
 

Re: Egentlg hater jeg iPhone!

Innleggav keiserjohn » fre 28.12.2007 18:26

alltid-mac.blogspot.com skrev:Jeg har kommet til at Apples iPhone egentlig ikke er noe å satse på. Egentlig hater jeg iPhone. Hvorfor?
Jo, fordi jeg misliker sterkt at Apple ikke har såpass respekt for oss i andre land at de ikke engang kan gi oss en DATO for når telefonen kommer til Norge. :-(
Dessuten trekker dette ned:
-At den er oeratør-låst
-At det ikke er SKYPE/SIP-støtte
-At du må betale Appel for ringetoner du komponerer selv
-Ikke videotelefoni og 3G
-IKKE MMS
-Fattig på spill
-Kan ikke lage programmer til den.



Alt med iphone er jo selvsagt ikke 100 % bra, edge er tregt, og den støtter ikke mms, ikke at jeg har sendt mer en 10 mms så lenge det har vært, men pleier å motta en del mms fra venner og bekjente.

Batteriet går ganske fort siden man sitter å knoter så mye med den.

Men alt annet er sykt bra. Multi touch er helt genialt, og det funker sykt bra, surfing, ipod ,mail alle de funksjonene er utrolig bra, og sidestiller alle andre tlf jeg har prøvd, tenker mest på sony e p1 og nokia n seriene, pluss blackberry.

I mine øyne er iphone nr1 på smartphone, og itillegg er den så utrolig langt forbi alle konkurrenten.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]