Wallet på iphone

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Wallet på iphone

Innleggav Kiknutsen » tir 08.03.2016 21:14

Jeg ønsker og bynne og bruke wallet på iphonen min når jeg er på reise.
Vi bruker berg hansen som reisebyrå når vi bestiller flybiletter.

Men hvordan får jeg bordingpasset inn i wallet? Regner med jeg får noe tilsendt når jeg skjekker inn? Har ikke reise før april, men ville bare undersøke litt før.

Tenker å at coop-medlemskortet hadde vært fint å hadd i walleten, går det? Prøver og skanne kortet, men får bare at det ikke er mulig og legge til kort.
medlem i 149 måneder
 

Re: Wallet på iphone

Innleggav SimonChen » ons 09.03.2016 8:28

Ang. boardingkort så får du disse generert via appen til flyselskapet du reiser med. Jeg reiser ofte med SAS og KLM, og disse har dette innbygget i appen sin. Etter du har sjekket inn får du spørsmål om du vil laste ned boardingkort og spørsmål om å legge til i Wallet, veldig enkelt :-) Hvilke andre flyselskaper som benytter boardingkort i Wallet har jeg dessverre ikke oversikt over. Går du inn på Wallet og trykker på "+" vil du se en oversikt i AppStore, men jeg føler det er flere som benytter enn det som vises.

Bilde

Du kan prøve å leke deg innpå her: https://www.passsource.com/info/create.php

Last ned QR Scanner -> Scan strekkoden på boardingkort -> Legg inn samme info under "Barcode Message".


Coop-medlemskort har du tilgjengelig via Coop-appen, men om du absolutt vil ha den i Wallet kan du bruke samme link som jeg ga over, lag nytt "Generic" kort, så skriver du inn strekkodenummeret under "Barcode Message" og Barcode Format som "Code128". Jeg vet ikke om dette virker, da jeg ikke har testet det i butikk selv, men når jeg scanner det får jeg opp samme info.


Enn så lenge er det ingen norske banker som støtter ApplePay, men har du, eller vurderer å opprette konto i en bank som støtter ApplePay(utenlandsk) må du inn på innstillinger for å endre på telefonens region til det landet du har bank i. Etter dette vil du ha mulighet til å legge til bankkort i Wallet.

Bilde


Håper dette hjalp deg litt på vei :-) Om noe virket uklar er det bare å si fra :-D

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Wallet på iphone

Innleggav Kiknutsen » ons 09.03.2016 9:21

Takk for et utfyllende og fint svar. Skal forske på dette i ettermidag


edit: jeg fikk lagt til coop-kortet, men på apple watchen kommer ikke strekoden opp. noen mulighet for og få dette till?
medlem i 149 måneder
 

Re: Wallet på iphone

Innleggav butare » tor 10.03.2016 20:07

Skal reise i morgen. Da skal jeg prøve Wallet. Tidligere har jeg kun brukt SAS appen på Iwatch.
medlem i 198 måneder
 

Re: Wallet på iphone

Innleggav Kiknutsen » tor 10.03.2016 23:00

Gi tilbakemelding hvordan det funker :-)
medlem i 149 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron