imessage

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

imessage

Innleggav mknudsen67 » fre 13.11.2015 12:40

Hei. sliter med imessage.... når to stk er på imessage - går meldingene greit. når den ene skrur av imessage - får den som har tatt den av ikke meldingen...??
medlem i 101 måneder
 

Re: imessage

Innleggav vikingbear » fre 13.11.2015 14:53

Har du valgt "send som SMS"?
medlem i 176 måneder
 

Re: imessage

Innleggav mknudsen67 » fre 13.11.2015 16:27

hei. takk for reply. vet at man kan holde inne den blå teksten, og sende som tekstmelding - men hvis man ikke gjør det - står den som "levert" hos han med imessage på - og tror den er levert..
medlem i 101 måneder
 

Re: imessage

Innleggav vikingbear » lør 14.11.2015 13:29

Jeg mente om du hadde huket av for at iMessage skal sendes som SMS dersom mottaker ikke er tilgjengelig på iMessage. Du gjør det på instillinger>meldinger.

Er mottaker pålogget iMessage på flere enheter? Dette er et kjent "problem". Tenk deg feks at du er i utlandet og har med iPhone og iPad. iPaden ligger på hotellet, tilkoblet WiFi, mens telefonen er i lomma og du har slått av dataroaming for å spare penger. Dersom noen da sender deg en iMessage, blir den levert på iPaden og registreres som levert i iMessage systemet. Men meldingen kommer ikke på telefonen.

Kan det være noe i denne gaten?
medlem i 176 måneder
 

Re: imessage

Innleggav mknudsen67 » man 16.11.2015 14:39

Hei. takk for melding. ja - du er nok inne på noe der. skal man ikke være på imessage i det hele tatt (de fleste abbonementer har jo etterhvert fri sms uansett) så må "alle" enhetene være uten imessage. - da vil jeg vel få meldingen?
medlem i 101 måneder
 

Re: imessage

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 16.11.2015 17:37

Det er nå noen fordeler med iMessage kontra SMS uansett om begge er gratis. Når jeg sender iMessage til noen vet jeg om de har lest dem.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: imessage

Innleggav turb0man » man 16.11.2015 17:52

Det vet du kun hvis mottakeren har slått på den funksjonen, den er "av" som default ;)
Fordelen med imessage er vel heller at man får sendt video i full kvalitet, i motsetning til mms som må klippes og komprimeres ned til under 300kb(grøtkvalitet) :-P

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: imessage

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 16.11.2015 21:10

Vel, meget mulig. Men hos meg har den alltid vært på. Jeg har aldri slått funksjonen på selv. Samme gjelder alle jeg sender iMessage til, der får jeg alltid lesebekreftelse. Mulig det kommer av at hele gjengen har hatt iPhone lenge, og setter opp med kopi fra forrige mobil når de kjøper ny.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]