Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav Cyanina » ons 10.06.2015 21:06

Hei!

Nå har det seg sånn at Mac'n min tok kvelden for en liten tid siden, harddisken var kokt og jeg manglet backup. (Stupid, I know...) MEN jeg har over 1000 bilder liggende på telefonen som var synkronisert med den gamle HD'n. Og det er fint. MEN jeg får ikke overført de til den nye maskinen (HD'n).

I og med at jeg har samme apple-id på begge enhetene kan jeg ikke bruke airdrop. Jeg har prøvd å dele bildene via icloud og invitert meg selv via en mail som ikke er knyttet til min konto, men får ikke tilgang på mappen siden jeg bare har én apple-id. Jeg forsøkte dropbox, men dropbox vil bare ha bildene fra kamerarullen, og dé får jeg jo overført når jeg kobler telefonen min Mac'n.

Mange av bildene er høyoppløste, så det vil ikke fungere å ta screenshots, og skal de sendes på mail, må det bli tre og tre... (Selv om det er siste utvei, buhu..)

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Hjelp? :-!

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 10.06.2015 21:58

Aktiverer du iCloud bildebibliotek vil alle bildene havne i skyen, og til de enhetene du måtte ønske.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav Cyanina » ons 10.06.2015 22:33

Jeg har ikke turt å aktivere iCloud-bildebibliotek, for når jeg skrur det på får jeg beskjed om at iTunes-synkronisering ikke lenger vil være mulig og tusen bilder vil slettes. Jeg har en mistanke om at de tusen er nøyaktig de samme som jeg er så redd for å miste... :-/

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav gvalstad » ons 10.06.2015 23:29

Bruk et annet egnet program til overføring feks iexplorer.

Evt lån en datamaskin med iTunes, overfør bildene dit, kopier alt inn på en usb-pinne og deretter inn på ny maskin?
medlem i 190 måneder
 

Re: Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav hansk_e » tor 11.06.2015 5:37

Fungerer det å bruke Image Capture, som er den del av OS X?
medlem i 147 måneder
 

Re: Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav weben » fre 12.06.2015 19:35

Du kan jo kanskje prøve å laste opp bildene til Google Photos, ubegrenset med lagring eventuelt Flicr som gir 1TB. Da kan de lastes ned igjen fra Macen eller en annen PC senere.
medlem i 138 måneder
 

Re: Overføre bilder fra iPhone 5S til Macbook Pro.

Innleggav Cyanina » ons 24.06.2015 11:44

Både Google Photos og Flicr hentet bare inn bilder fra kamerarullen. MEN jeg fikk endelig lånt en annen Mac, inviterte eieren til å abonnere på min delte mappe og fikk lastet de ned på den måten. Takk for hjelp. :-D

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron