Anbefale notification center widgets

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Anbefale notification center widgets

Innleggav evilnate » lør 27.09.2014 8:10

Har du noen widgets å anbefale ? Har foreløbig bare launcher der man kan legge inn snarveier til å sende sms/ringe til visse personer,snarvei til programmer og urls. Innstallerte yahoo weather også,men den fungerer ikke som den skal :s

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav troffen » fre 10.10.2014 22:19

Har laget en widget app selv. widget weather ble lansert i dag. Tar gjerne imot tilbakemeldinger :-)

App Store: widget weather
Mer info: widgetweather.net
medlem i 198 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav Eirika » ons 15.10.2014 12:58

Evilnate, hva for launcher er dette?

Troffen, jeg bruker widgeten din nå. Har et par tilbakemeldinger som går på estetiske referanser. Selve widgeten fungerer bra.

- Ikonet. Hva med noe litt mindre "fargesprakende"?
- "data fra open...". Mulig å fjerne denne unødvendige linjen?
- teksten hvor nåværende vær står, feks "lett regn". Kanskje stor første bokstav?
- minske størrelsen på værvarselikonene med et par prosent?
- teksten for hvor man er, er denne like stor som teksten for tidspunkt utover dagen?

Er jo bare pirk, widgeten er den beste værwidgeten jeg har brukt ihvertfall.
medlem i 188 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 15.10.2014 14:05

Ukenummer.

Nå slipper jeg låse opp telefonen og gå inn på kalenderen hvis jeg lurer på hvilken uke vi er i. Har ofte bruk for det, for jeg er håpløs til å holde greie på ukenummer, men trenger ofte å sjekke det opp.

Og så vil jeg bare si at widget weather også er tatt i bruk. Fra lørdag. :)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav evilnate » ons 15.10.2014 14:39

Eirika skrev:Evilnate, hva for launcher er dette?

Den ble fjernet par dager etter den kom,da den var imot noe av apples guidelines ved å gjøre ting som den ikke har lov til å gjøre..synd da den er veldig god.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav troffen » ons 15.10.2014 22:59

Takk for veldig hyggelige og konstruktive tilbakemeldinger!

-Ikonet: Er det bakgrunnsfargen eller værsymbolet du synes er «fargesprakende»? Det er faktisk det minst fargesprakende av alternativene jeg vurderte :-)

-"data fra..." er et krav fra tjenesteleverandørene (Metrologisk institutt og Open weathermap). Jeg kan prøve å dytte teksten ned i "margen" ned mot neste widget. Dette er mulig men vet ikke om Apple liker det. Tester det på neste oppdatering som snart er ferdig.

-Værvarsel fra metrologisk institutt har stor forbokstav, mens openweathermap har liten. Dette ble gjort fordi alle andre språk har liten forbokstav der, men siden openweathermap ikke støtter Norsk ennå så er Norsk tekst for værvarsel er kodet rett i appen, så det kan jeg fikse ja!

-Det er ganske mye jobb å endre på alle views, men hvilken enhet bruker du widgeten på, og hvilket ikonsett har du valgt? Synes det ser ok ut med yr.no sine ikoner på iPhone 6 her. Noen av ikonsettene har mindre "padding" og fyller opp plassen sin litt mer.

-Ja, disse tekstene er i utganspunktet like store, men hvis stedsnavnet er langt vil tekstørrelsen skaleres for å få plass i bredden

Pirk er hyggelig å få når det er basert på en grundig vurdering :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav Neverhood » tor 16.10.2014 14:11

Troffen:
Må du ha på stedstjenester for å bruke værappen din?
medlem i 161 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav troffen » tor 16.10.2014 14:30

@Neverhood: Du kan velge. Enten velger du GPS eller et sted på kartet. Velger du fra kartet brukes ikke stedstjenester.
I neste versjon kan du også velge hvor ofte værvarsel skal oppdateres (fra 15min til kun manuell)
medlem i 198 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav Eirika » fre 17.10.2014 20:16

Ikonet - tenkte bakgrunnsfargen. Men det er fordi jeg liker at widgetene er minimalistiske :-)

Regnet med at linjen var et krav ja, men kan du selge velge skriftstørrelse?

Men bruker du både meteorologsk institutt og openweathermap? Trodde man kun trengte en :)

Endret til yr sine og da ble det mer plass mellom ikonene ja. Samme med de fra alexjmiller.

Men ellers veldig bra. Liker den. Har du laget noe annet?
medlem i 188 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav troffen » lør 18.10.2014 22:11

Skal se om jeg får tid til å jobbe litt med noen alternative ikoner etterhvert. Kanskje kjøre en liten avstemning her på forumet :bitchin:

Skriftfont og størrelse er helt valgfritt ja. Innspill?

Appen kan bruke enten metrologisk institutt eller open weathermap, men bruker ikke begge samtidig. Dette er gjort for å øke dekningen for værvarsel, og det er jo slik at ulike værtjenester kan ha ulik treffsikkerhet rundt i verden. Min erfaring tilsier at metrologisk institutt er mer treffsikre enn open weathermap for Norge, men appen er tilgjengelig globalt så det kan være annerledes andre steder i verden :-)

Har laget noen andre apper også. Link finnes i signaturen min her, men den er vel bare synlig hvis man har aktivert signaturer i brukerinnstillingene på forumet.
Link til alle mine apper i App Store: http://bit.ly/My_apps
medlem i 198 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav ronnyo » tor 30.10.2014 9:49

Noen som har fått Yahoo Weather App Widgeten til å virke? Kom en ny oppdatering av app'n i dag, men fortsatt virker widgeten dårlig. Noen ganger står det kan ikke koble til og da det omsider vises noe, så flasher det og infoen som temperaturen, er veldig kryptisk. iPhone 5S med iOS 8.1.
medlem i 182 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav troffen » tor 30.10.2014 10:15

Testet på iPhone 6 med 8.1 nå, og været flasher en gang, så står det bare "kan ikke laste inn"... Hadde ikke problemer med den sist jeg testet den, så det kan jo være siste oppdateringen.
medlem i 198 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav ronnyo » tor 30.10.2014 11:16

Har alltid vært slik hos meg siden ios8 ble innstallert og funksjonen ble tilgjengelig. Har håpet at hver oppdatering av Yahoo værappen ville fikse dette men blir like skuffet hver gang.
medlem i 182 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav Rulle » tor 30.10.2014 11:45

Yahoo weather widget fungerer helt ok på min Phone 6 Plus og iPad Air med iOS 8.1
medlem i 164 måneder
 

Re: Anbefale notification center widgets

Innleggav ronnyo » tor 30.10.2014 12:47

Det var jo litt merkelig. Både på min iPad 3 og min 5s fungerer ikke denne widgeten bra. Kan jeg spørre om du har på bakgrunnsoppdatering?
medlem i 182 måneder
 

Neste

Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron