WIMP

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

WIMP

Innleggav K M » tir 12.08.2014 20:38

Har brukt wimp en stund, og har vært fornøyd med dem. Har særlig likt grensesnittet i appen. -Nå har de imidlertid oppgradert til en ny versjon som i tillegg til å være stappet med irriterende bugs, også etter mitt syn har et svært rotete grensesnitt. Skulle gjerne nedgradert, men har ingen backup av den gamle versjonen. Er det noen som vet om det går an å få tak i forrige versjon?
medlem i 223 måneder
 

Re: WIMP

Innleggav troffen » ons 13.08.2014 10:57

Det tror jeg desverre ikke er mulig.
Som utvikler kan man godkjenne at siste kompatible versjon er tilgjengelig dersom man f.eks ikke lengre støtter iOS 6. Da vil de med iOS 6 få den siste versjonen som støttet dette. Du får uansett bare velge den siste versjonen som støttet din versjon av iOS.

Utover dette tror jeg ikke det er noen muligheter med mindre du har forrige versjon liggende i iTunes biblioteket (I så fall kan du slette Wimp og innstallere den derfra).
medlem i 198 måneder
 

Re: WIMP

Innleggav K M » ons 13.08.2014 16:20

Det jeg hadde tenkt å gjøre var å slette appen fra telefonen for så å innstallere den gamle versjonen som lå i itunes på macen. Dessverre var versjonen i itunes også siste versjon. Om det er noen som har den gamle versjonen liggende i itunes bør det vel være mulig å kopiere den eller?
medlem i 223 måneder
 

Re: WIMP

Innleggav troffen » tor 14.08.2014 8:31

Dessverre. Hvis du høyreklikker på appen i iTunes og klikker på "vis info" vil du se at det står "kjøpt av" og at din apple-ID er registrert i filen.

Hvis noen skal sende deg en gammel versjon må de også autorisere din pc/mac til å kunne laste ned alle sine apper og spille av all kjøpt musikk, og du må skrive inn deres apple-ID og passord på maskinen din... Tviler på at noen gidder det :-/

edit: sjekk søppelbøtta di, når iTunes laster ned oppdateringer av apper legges den gamle i søppelbøtta. Filen heter da "WIMP x.xx".ipa.
Finner du den kan du slette appen fra iTunes og så gjenopprette den gamle versjonen tilbake.
Finner du den ikke i søpla kan du også sjekke i mappen "iTunes\iTunes Media\Mobile Applications" om det ligger flere versjoner der som ikke har blitt slettet.
medlem i 198 måneder
 

Re: WIMP

Innleggav svano » fre 15.08.2014 10:51

Jeg kontaktet faktisk Wimp sin support om funksjoner jeg ikke fant i den nye appen (som var på plass i den gamle) fordi jeg antok det var dårlig grensesnittdesign som gjorde at jeg ikke fant de. Svar: dette jobber vi med og det kommer etterhvert, eller sagt på en annen måte: av en uviss grunn har Wimp valgt å slippe en uferdig versjon av den nye appen sin til brukernes frustrasjon. Du kan ikke en gang velge å sortere album alfabetisk etter artist eller albumtittel, men får de i stedet for listet opp i en tilsynelatende tilfeldig rekkefølge (muligens basert på når du la de til som favoritter?)!!

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: WIMP

Innleggav K M » søn 07.09.2014 20:00

Det med autorisering hadde jeg ikke tenkt på, men fant den gamle versjonen på en av de andre maskinene i huset som er kjøpt med min apple id. Har lagt inn den gamle versjonen igjen og den fungerer utmerket.
medlem i 223 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]