iMessage virker ikke.

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

iMessage virker ikke.

Innleggav Aphelion » lør 09.08.2014 20:56

Siden ingen svarer i tråden jeg har kommentert i, prøver jeg å opprette en egen... Nå har det ikke fungert å sende eller motta iMessage på et par døgn. Dette oppsto helt plutselig, uten at jeg gjorde noe som helst. Har prøvd absolutt ALT, og ingenting hjelper! Inkludert å sette opp som ny iPhone.

Dette begynner å bli jævla frustrerende! Er det noen her som har samme problem, eller vet noe om det?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav troffen » lør 09.08.2014 21:58

det fungerer fint her med telenor...
Antar du har dobbeltsjekket iMessage-innstillinger at tlf.nr evt. epost-adresse er riktig?
Deaktivert og aktivert iMessage? La inn iOS 8 på torsdag, og det tok da evigheter å få aktivert iMessage (måtte prøve 4 ganger) men etter det har det fungert fint.
medlem i 198 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Aphelion » søn 10.08.2014 11:24

Har som nevnt prøvd ALT av mulige løsninger det er mulig å finne på nettet. Så dette synes jeg er ytterst merkelig.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Odd_nor » søn 10.08.2014 11:58

medlem i 173 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Aphelion » søn 10.08.2014 12:19

Det der hjelper meg null og niks...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Aphelion » ons 13.08.2014 13:28

Ingen som vet noe som helst om dette altså?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Wackhy » ons 13.08.2014 14:53

Har du prøvd alt er det vanskelig å prøve så mye mer.

De gangene jeg opplever trøbbel med iMessage hjelper det for meg å slå det av på alle enheter jeg bruker det på, for så å aktivere det på en etter en enhet. Funker ikke dette er neste naturlige steg å gjenopprette telefonen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Aphelion » ons 13.08.2014 14:56

Har gjenopprettet, både fra backup og satt opp som ny iPhone. Ingenting gjør susen. Får tatt imot på Macen, så jeg har i det minste mulighet til å sjekke om jeg har gått glipp av noe en gang iblant! Dette er frustrerende :(

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Jelde » fre 15.08.2014 3:02

Høres veldig likt ut som et problem jeg også hadde, så du får lese gjennom denne tråden;

viewtopic.php?f=153&t=292261

Prøv å tenk på om nummeret har vært aktivert på en annen enhet. For mitt tilfellet var det en enhet som ikke hadde vært i bruk på mange måneder og det var derfor veldig vanskelig for meg å finne problemet. Apple support klarte heller ikke å hjelpe meg hverken på telefon eller på chat.

Regner med du ikke klarer å sende imessage heller?
medlem i 124 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Aphelion » ons 20.08.2014 17:29

Er dette virkelig et så sjeldent problem at det ikke er mulig å få gjort noe som helst med det? Fyren på Eplehuset var også helt blank. Vi prøvde med en annen AppleID også, men det hjalp ikke... Får verken sendt eller mottatt, nei. Får tatt imot på Macen, men det er mindre praktisk!

Håper VIRKELIG dette er noe som kommer på stell ved neste iOS-oppdatering!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav Jelde » lør 23.08.2014 1:28

Hva skjer om du prøver ditt simkort med imessage på en annen telefon? Jeg tviler på at dette er noe som fikses ved en oppdatering. Høres ut som du har jobbet like hardt som jeg gjorde med problemet, og hadde det vært bugs i ios, så ville du nok hørt om det.

Du sier at dere prøvde med en annen appleID - prøvde dere med et annet simkort også?
medlem i 124 måneder
 

Re: iMessage virker ikke.

Innleggav thoaud » søn 24.08.2014 23:26

Simkort har desverre ingenting med iMessage å gjøre.
iMessage er basert på APNS(Apple Push Notification Service), og går helt utenom mobiloperatør. Det eneste som du trenger simkort til er for at telefonen skal kunne sende en SMS fra ditt nummer, for å knytte og verifisere ditt nummer mot Apple ID.

Har opplevd det samme problemet tidligere, med en iPhone 5.
Hadde ikke noe problem på noen andre devicer, verken andre iphones, ipads eller macs.
Jeg forsøkte absolutt alt! Til og med å legge inn beta av iOS 8.
Jeg kjøpte ny telefon, og brukte samme simkort og Apple ID, og vips så var problemet løst.

Mitt tips er å kontakte Apple, for det er mest sannsynlig i tilkoblingen mellom din telefon og serverne problemet ligger.

http://mobilverkstedet.no
medlem i 116 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron