iMessage problemer iPhone 5

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

iMessage problemer iPhone 5

Innleggav Firebird » fre 08.08.2014 11:30

Hei, Jeg har i lengre tid hatt problemer med iMessage på min iPhone 5.

Problemet er at jeg ikke får sendt eller mottatt iMessage til iPhone. De som prøver å sende til meg får opp at meldingen er levert, men jeg mottar ingenting. Når jeg prøver å sende, så går den automatisk over til tekstmelding. Nylig så satte jeg opp iMessage på min iPad, og her mottar jeg alle meldingene, men altså ikke på iPhonen.

Har søkt rundt på nettet og funnet utallige problemløsninger som ikke har funket til nå. Jeg har skrudd av/på iMessage, skrudd av/på telefon, nullstillet nettverksinnstillinger. Jeg har til og med gjenopprettet fabrikkinnstillingene og satt opp som ny iPhone, uten at noen av disse tingene har hjulpet.

Har også prøvd i flymodus for å luke vekk potensielle telenor problemer.

Noen som har noen andre forslag til hva det kan være? Har vært inne på tanken om å prøve en annen iPhone for å se om det kan være telefonen som er problemet, men har ingen andre telefoner tilgjengelig akkurat for øyeblikket.

Takker for tips.
medlem i 116 måneder
 

Re: iMessage problemer iPhone 5

Innleggav Aphelion » fre 08.08.2014 14:10

Jeg har også problemer med iMessage, det har ikke funket å sende på et døgn...

EDIT: ...og nå funker det ikke å motta heller. Jeg har prøvd alle de samme tingene som trådstarter. Noen som vet noe om dette eller?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage problemer iPhone 5

Innleggav Firebird » søn 10.08.2014 14:06

Merkelig problem egentlig. Har lest rundt på forskjellige forum og det er mange som har lignende symptomer. Jeg prøvde å oppdatere til ios 8 beta versjon, med det hjalp fint lite. Håper jeg finner en løsning etterhvert, men når ikke engang en gjenoppretting fungerer, da skjønner jeg ikke hva som skal løse problemet. Kan nesten virke som et hardware problem.
medlem i 116 måneder
 

Re: iMessage problemer iPhone 5

Innleggav thoaud » man 11.08.2014 23:17

Hadde samme problem selv.

Mitt tips: send telefonen til Apple, eller kjøp ny.
medlem i 116 måneder
 

Re: iMessage problemer iPhone 5

Innleggav Aphelion » man 11.08.2014 23:25

Du gjorde en av de tingene for å fikse problemet, eller...?

Jeg har prøvd absolutt ALT nå, inkludert en HW-sjekk som ikke avslørte annet enn et slitent batteri. Dette er ytterst mystisk.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: iMessage problemer iPhone 5

Innleggav ecaths » ons 17.09.2014 22:59

Jeg vil bare si at jeg har akkurat samme problem... Jeg har prøvd ALT. Absolutt ALT. Jeg har til og med sendt telefonen min inn til reparasjon hos Eplehuset, men fikk tilbake samme telefon med beskjed om at de hadde tilbakestilt den til fabrikkinstillingene, og så fikk jeg beskjed om ikke å oppdatere fra iCloud fordi feilen sannsynligvis vil følge med gamle innstillinger... Så jeg fikk tilbake samme iPhone 5 etter en ukes reparasjon og uten noen løsning. Problemet har jeg fortsatt, jeg mistet alt jeg hadde lagret.

Da jeg sendte min telefon til reparasjon brukte jeg en eldgammel 3gs jeg har liggende så lenge, og den mottok alle iMessages helt fint, så problemet er min iPhone 5, ikke innstillingene. Jeg har ikke levert den inn en gang til, for det er så sykt stress å være uten telefonen i en uke. Men jeg må gå tilbake snart så den kan fikses, dette gidder jeg ikke mer.

Hadde håpet iOS 8 ville løse det, men jeg har fortsatt samme problem... HJELP! Jeg er drittlei av å ha en telefon jeg betalte nesten 6000,- for, som ikke fungerer som den skal.
medlem i 115 måneder
 

Re: iMessage problemer iPhone 5

Innleggav Aleks88 » ons 24.09.2014 22:35

Sliter med nøyaktig det samme. Imessage funker ikke til telefonen, men går fint på ipad.
De som sender til meg får beskjed om at den er levert(selv om imessage på ipad er av), og jeg får aldri meldinga, eventuelt så kommer den frem flere timer senere.
Merket her om dagen at om imessage er skrudd på på både iphone og ipad, og jeg sitter på ipad'n å skriver, så kommer det JEG skriver opp på telefonen som imessage(blått), mens svarene kun dukker opp på ipad.

Har også prøvd å snakke med apple support, og ble bare sendt rundt som en kasteball der i en time. Snakket sikkert med åtte forskjellige.

Irriterer meg grønn over at det ikke funker. Har nøyaktig samme innstillinger som ipad'n eller andre venner med iphone.
De hadde forøvrig merket at ofte så kom mine imessage fra mailen min, mens sms ble sendt fra mobilnummeret mitt. Så det kom opp i to forskjellige faner hos dem.

Hadde satt pris på om noen visste hvordan man kunne løse dette. Grenseløst irriterende!
medlem i 115 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron