Bytte fra iPhone til Android

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Bytte fra iPhone til Android

Innleggav MathiasA » søn 09.02.2014 3:22

Hei, skal bytte fra iPhone til Android. Helt spesifikt fra en 5S til en Note 3. Problemet er at jeg vil føre over alt jeg har på iPhonen, men for å gjøre det må du ha begge telefonene. Jeg selger bort iPhonen før jeg mottar Note 3´en. Noen som har erfaringer, evt. en løsning på dette?
medlem i 129 måneder
 

Re: Bytte fra iPhone til Android

Innleggav aottesen » søn 09.02.2014 23:03

Da jeg gikk over fra iPhone til HTC, fulgte det med programvare som hentet ut meldinger/kontakter/etc/etc/etc fra iTunes Sikkerhetskopi-filen, og lastet alt dette over til den nye.

Om samsung har tilsvarende, vet jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Bytte fra iPhone til Android

Innleggav Coswordo » man 10.02.2014 12:42

Å bytte fra iPhone til Samsung må være som å bytte fra Mercedes til Lada...
Prøvde en samsung galaxy i helgen, aldri vært borte i mer rotete og tullete menyer.

Så mitt forslag er, ikke bytt! :)
medlem i 181 måneder
 

Re: Bytte fra iPhone til Android

Innleggav aottesen » man 10.02.2014 22:22

Jeg har hatt iPhone siden 2007 nå (med unntak av en og annen halvhjertet kort affære).

Jeg har vært hellig overbevist om at det kun er iPhone som fungerer (godt undergrunnet etter tre dager med en LG og tre mnd med en Galaxy S2), men har det siste året rett og slett gått lei av at det ikke "skjer noe" på iOS-fronten. Jovisst, det ble nytt tema og en ny "dra opp meny", men dette har jo Android hatt i årevis nå.

Jeg har akkurat kjøpt en Sony Xperia Z1 nå og må, med hånden på hjertet, si at Android har kommet iOS i forkjøpet på en del funksjoner. At Xperia Z1 i tillegg har akkurat samme byggekvalitet som iPhone (glass og aluminium (i tillegg vanntett) gjør saken enda enklere. Tidligere var Android-telefoner stort sett bygget i tynn plast som knirket etter tre turer i en bukselomme - nok et godt salgsargument for iPhone den gang.

Som et pluss, føles nå også Android mer stabilt enn iOS (gikk fra iPhone 5 m/iOS 7, hvor blant annet Safari glimtet frempå ganske ofte). Applikasjoner stopper stort sett aldri, og det er ingenting som henger og suger batteriet flatt på en time, slik det dessverre skjedde oftere og oftere på iPhone.

Jovisst, Google Play er forferelig rotete i forhold til App Store, det er langt mer reklame enn i iOS-applikasjoner, og det er gjerne noe "uoversiktelig" i begynnelsen.
Det til side, så er skalerbarheten så uovervennlig stor i forhold til iOS.
Man kan skifte temaer, farger, skrifttyper, tastatur, .. alt mulig man i iOS-verden ser på som irrelevant, men likevel revolusjonerende så snart Apple mener at det er på tide å gjøre noe med det.

Men, Android er ikke for alle. Det krever mer av brukeren, og utnyttelsen av en telefone med Android er langt lavere for en "vanlig bruker", enn en iPhone med iOS.
Den som nekter på det, er blind for at det finnes en verden hvor ting gjøres enkelt.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Bytte fra iPhone til Android

Innleggav asbjotve » man 10.02.2014 22:46

Jeg byttet selv til Android, ettersom jeg ville prøve noe nytt (hadde hatt iphone i lang tid).

Bilder, etc. kan enkelt bare kopieres over til harddisker før du selger den, slik at du har det lagret (for å så deretter overføre disse til Android-mobilen via f.eks. appen Airdroid.

Hvis du vil ha SMSene kopiert over, gjør du det utifra backupen du har lagret gjennom iTunes: http://www.hongkiat.com/blog/transfer-iphone-sms-to-android/.

Kalendre, er egentlig lettest å håndtere over google om man har Android, så der er det bare å lage eksportere/importere til Google.
medlem i 180 måneder
 

Re: Bytte fra iPhone til Android

Innleggav MacLet » ons 12.02.2014 10:58

Har også hatt iPhone siden 2007 og byttet til S3 i julen 2013, er knallfornøyd. iOS er blitt for kjedelig, og mulighetene for små. Med min S3 kunne jeg kjøpe ekstra stort batteri på Clas Ohlson til 300 kr som gjør at telefonen varer i 1,5 dag med FLITTIG bruk av 3G og GPS :-)
Eneste drawback er google play som er meget kaotisk, men man unngår det lett ved å google etter hva man trenger først.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Bytte fra iPhone til Android

Innleggav Tigermac » ons 12.02.2014 11:34

Veldig enkelt og bytte samt overføre det du trenger.
Samsung har tenkt på dette og laget et gratis program selv ved navn SmartSwitch.
Finnes her:http://www.samsung.com/no/support/smartswitch/

Fikk med meg alt unntatt programmene fra min iPhone 5 til Galaxy S4.
Tok en full backup av min iPhone som ble lastet inn i SmartSwitch og overført til S4.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]