SSH og forandre root-password

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

SSH og forandre root-password

Innleggav Svupp » tir 14.01.2014 2:46

Når jeg ikke får DiskAid til å skjønne at enheten er jailbreaket, må jeg ty til andre metoder.

Nå har jeg sittet og lest og lett, og lært litt om å koble til jailbreaket iphone (5s) via SSH med WinSCP.
Når det gjelder endring av passord, ser mobileterminal i cydia ut som et enkelt verktøy, men den er ikke oppgradert for ios7. Kan den brukes allikevel, eller er der andre enkle måter og bytte root-passordet?

Er der noen sammenhenger at root-password kan by på problemer?
Vil itunes virke med enheten? Vil jeg kunne installere nye apper fra app-store og cydia osv. vil gjerne hvite hvilke problemer det kan skape, og hvordan jeg i så fall enkelt fjerner passordet igjen...

Kunne sikkert brukt kjempelang tid på å google, men her er kanskje noen som sitter med disse kunskapene, så andre slipper lete seg i hjel :-) Jeg er ikke så glad i å lese engelsk :-(
medlem i 150 måneder
 

Re: SSH og forandre root-password

Innleggav ereynell » tir 14.01.2014 14:32

Når det gjelder mobile terminal på cydia vet jeg ikke om den er oppdatert til ios7. jeg bruker mac, og terminal på mac'n. Det er ingen stor jobb, og trenger ikke være rakettforsker for å få det til eller.
Hvordan man går frem med winscp aner jeg ikke, men denne siden dekker vel det meste.

http://isource.com/2009/11/05/how-to-ch ... -password/

Det fører ikke med noen problemer ved å Jailbreake (ikke som jeg noen gang har opplevd), og jeg har gjort det siden 2g iphonen.
Det som skjer når du forandrer passordet er bare å gjøre om det originale passordet som er i ALLE Idevices, når du jailbreaker så åpner du for å kunne forandre på ting i root systemet på iphonen, så for å slippe at andre kan få kontroll så bytter man passordet.
Når det gjelder appstore og cydia, så vil dette virke om hverandre. Du kan oppleve at du prøver å installere ting som gjør at iphonen "crasher", da er det å starte opp i safemodus, gå inn på cydia og fjerne det du la inn som fikk det til å "crashe".
Skulle du i værste fall angre deg på Jailbreaken, så er det bare å koble til Itunes, trykke på oppdater og iphonen vil igjen resette seg til fabrikk oppstillingen.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: SSH og forandre root-password

Innleggav Svupp » tir 14.01.2014 14:52

Jeg har hatt jailbreaket telefon i et år, så det rundt jailbreaking kjenner jeg til. Men jeg har ALDRI opplevd at jeg ikke får tilgang til root når jeg kobler telefonen til pc via USB og programmer som lover full tilgang. Men via SSH og sftp og WinSCP får jeg full tilgang. Så derfor er akkurat dette med tilgang til filsystemet over wifi nytt for meg. Derfor spør jeg angående dette med endring av passordet på root. Tok sjansen å installere mobileterminal på iOS 7.0.4 og det funket fint, så da har jeg fått endret passordet. Men er det noen tilfeller dette må fjernes eller settes tilbake til standard?
Vil itunes kunne klare å oppgradere ios på enheten, eller sette tilbake gammel sikkerhetskopi dersom jeg ikke ønsker jailbreak lengre?
Og til slutt; kan man tvinge telefonen til å starte i safe mode? Har opplevd at forrige telefon et par ganger gikk i safe mode av seg selv...
medlem i 150 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron