Når kommer 'Siri in the car'?

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Når kommer 'Siri in the car'?

Innleggav mats506 » lør 10.08.2013 1:49

Hei! :-)

Litt uvanlig spørsmål kanskje, men jeg ser etter bil for tiden. Etter å ha sett presentasjonen av ios7 begynte jeg å tenke på å vente til 'Siri in the car' blir tilgjengelig.

Jeg har hørt at flere bilmerker og modeller skal integreres med teknologien i sine 2014-modeller. Vil det si at bilene kommer til salgs tidlig på nyåret? Og vil det da fungere knirkefritt i Norge, bla. med tanke på at Siri enda ikke finnes på norsk...?

Er det blitt sagt noe om denne teknologien kommer til å fungere i 'eldre' modeller, eller er man nødt til å kjøpe splitter ny bil som har Siri integrert allerede fra starten av?
medlem i 173 måneder
 

Re: Når kommer 'Siri in the car'?

Innleggav bzzlink » lør 10.08.2013 13:45

Finnes vel ikke noe svar på dette enda, annet enn det som Apple viste frem i presentasjonen sin.

Siri knapp, slik at man kan trykke på knapp og snakke til siri, skal vel ikke mye til. Dette fungerer med min Peugeot 2007mod. til og med. (nesten da, får aktivert og snakket til Siri, men når hun svarer skjønner ikke bilen en dritt og tror den er i mobilsamtale:)

Når det gjelder iOS in the car så tar det vel godt ut i neste år før det er klart, og det kommer helt sikkert som ekstra utstyr eller sammen med en eller annen utstyrspakke som man velger når man skal kjøpe bilen tipper jeg.

Jeg gleder meg også til iOS in the car. Slik jeg har skjønt det så er dette en videreføring av "made for iPod" programmet som de har kjørt i mange år. Det vil si at man kobler telefonen til bilen (trådløst eller med kabel) og så sender telefonen tilpassede apper opp til skjermen som er integrert i bilen.

Håper at noen ettermarkedleverandører slenger seg på det, slik man kan montere det i eldre biler også. Blir ikke noe fabrikksny bil på meg med det første.
medlem i 192 måneder
 

Re: Når kommer 'Siri in the car'?

Innleggav mats506 » søn 11.08.2013 14:59

Tusen takk for informativt svar!

Jeg kjøper nok heller ikke fabrikkny bil, men skulle gjerne hatt en som kommer til å bli kompitabel med Siri i framtiden :-)
medlem i 173 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]