GPS App

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

GPS App

Innleggav Sorry » tor 11.07.2013 0:30

Jeg skal til Spania i sommer og skal leie bil i flere uker. Trenger da en GPS og tenkte det hadde vært veldig praktisk med en App til iPhone som ikke trenger mobildata. Er det noen som har noe tips? Sett på TomTom og Navigon på AppStore, men disse koster jo like mye som en GPS med Europakart på Elkjop...
medlem i 170 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav King-Nothing » tor 11.07.2013 3:16

Jeg har TomTom og er veldig godt fornøyd. Ja, den koster noen kroner, men hva er poenget i å kjøpe en egen GPS når man får en app til telefonen som gjør akkurat samme nytten?

Har flere ganger brukt den utenfor bilen også for å finne nærmeste hotell, butikk etc.
medlem i 189 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav jerry.c.bush » tor 11.07.2013 4:13

https://itunes.apple.com/no/app/gps-nav ... ?l=nb&mt=8

Her har du en billig og grei GPS app som gir deg mulighet til å laste ned kart til din iPhone eller iPad til en meget rimelig penge.
Koster kr 14,- for selve appen så kr 77,- for kartene for hele verden. (Og da kan du laste ned ett og ett land når du trenger det så du ikke fyller opp HD.) Det er meget rimelig sett i forhold til de mer kjente som TomTom og Navigon.
Fungerer meget greit gjør den også, selv om den ikke er fullt så bra som de andre så gjør den absolutt nytten. Sett i kroner i forhold til nytten.
Har denne selv og kan anbefale å teste den ut. Under 100,- for hele pakken/verden er så absolutt ikke gæernt.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav AndreasP » fre 12.07.2013 8:00

Jeg har selv Navigon-appen. Kjøpte denne for 3-4 år siden. Jeg har brukt denne mye. Som King-Nothing har jeg brukt den mye til å finne Points of Interest rett i nærheten, og man kan fint bruke den når man går i gatene så vel som når man kjører.

En fordel med å kjøpe app kontra fysisk GPS er fordi den er knyttet til din Apple Store ID. Når jeg bytter telefon kan jeg bare laste ned appen på nytt gratis.

Kan absolutt anbefale Navigon. Jeg vet ikke hvordan billigalternativene er, men anbefaler deg å se litt på funksjoner, brukergrensesnitt og tilbakemeldinger i AppStore før du hander.

God handel, og ikke minst god ferie!

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav nightking » fre 12.07.2013 11:40

Kjøp navigon! Hatt denne siden den kom for flere år siden! Er fortsatt den beste navigasjonen jeg ha prøvd! Verdt å invistere i.

Brukt denne selv i spania 2 ganger på bilferie! Helt topp

Og ikke koster den penger å bruke heller.
medlem i 188 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav turimblar » fre 12.07.2013 12:33

Navigon Europe er for øyeblikket satt ned til 560,- (normalt 700,-), så grei engangs-investering!

Som de andre i tråden her, har jeg også brukt Navigon i flere år og er veldig fornøyd med den. Den har også noen hendige ekstrafunksjonaliteter ved in-app-purchase.
God sommer! 8-)
medlem i 227 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav bzzlink » lør 13.07.2013 17:21

Jeg har brukt denne i flere år, funker helt fint.
https://itunes.apple.com/no/app/navv-we ... ?l=nb&mt=8
Mener jeg betalte 250ish for europakart, ser ikke prisen nå siden jeg eier den...
medlem i 193 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav Sorry » lør 17.08.2013 0:15

jerry.c.bush skrev:https://itunes.apple.com/no/app/gps-navigation-2-skobbler/id335306430?l=nb&mt=8

Her har du en billig og grei GPS app som gir deg mulighet til å laste ned kart til din iPhone eller iPad til en meget rimelig penge.
Koster kr 14,- for selve appen så kr 77,- for kartene for hele verden. (Og da kan du laste ned ett og ett land når du trenger det så du ikke fyller opp HD.) Det er meget rimelig sett i forhold til de mer kjente som TomTom og Navigon.
Fungerer meget greit gjør den også, selv om den ikke er fullt så bra som de andre så gjør den absolutt nytten. Sett i kroner i forhold til nytten.
Har denne selv og kan anbefale å teste den ut. Under 100,- for hele pakken/verden er så absolutt ikke gæernt.


Jeg gikk for denne. Lastet ned kartene og alt fungerte utmerket på begge iPhonene i Norge. I Spania derimot... Appen mente at den ikke var i Spania og derfor ikke hadde korrekte kart installert. Nuvel... Heldigvis var veiene slik at hele GPSen var unødvendig.
medlem i 170 måneder
 

Re: GPS App

Innleggav jerry.c.bush » lør 17.08.2013 0:20

Jeg har selv brukt denne i Spania, men da på iPad. Hadde ikke noe problemer med den jeg.
Vet ikke hvorfor din mente du ikke var i Spania. Hmmm... merkelig.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]