Skriveprogram med mørk bakgrunn?

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Skriveprogram med mørk bakgrunn?

Innleggav sverremac » ons 05.06.2013 18:18

Er ganske fornøyd med iPhones eget skriveprogram, men kunne tenkt meg et i tillegg, med litt flere muligheter.

Noe av det jeg mest ønsker meg er lyse bokstaver mot mørk bakgrunn, eks hvitt med svart bakgrunn. Ellers muligheter for organisering og en passordfunksjon.

Det er en skog av tilbud, og jeg er nok litt kresen. Så etter litt leting, spør jeg dere. Er det noen som har et skriveprogram/journal å anbefale?

Takk! :)

sverremac

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Skriveprogram med mørk bakgrunn?

Innleggav Dr.Pepper » man 10.06.2013 0:52

Hva med Pages?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Skriveprogram med mørk bakgrunn?

Innleggav budbringeren » man 10.06.2013 4:04

Hei Sverre,

jeg har lett og lett etter en ordentlig god skriveapp for iPhone. Jeg bruker faktisk iPhone som hovedbasen for kreativ skriving, med apple tastatur forflytter jeg meg og blir kreativ. Da iCloud kom ble jeg veldig begeistret for Pages siden jeg har pages i macen, men det var en katastrofe. Den er ikke tilpasset skjermen og du må sitte med kikkert for å se hva du skriver. Appen jeg forelsket meg i var ByWord og der stoppet letingen min. Syncer perfect med ByWord for mac. Mac Appen er som en fjær der brer seg over skjermen. Perfekt laget app fra en portugiser jeg har mailet mye med. Aberet er at du har ikke mange valg om du trenger det, den er laget for skriving, kreativitet og at alt bare fungerer. Sort bakgrunn og hvite bokstaver bruker jeg både i iphonen og macen. Nå har versjon to kommet hvor brukeren lett kan blogge og annet en vil skrive til nettbruk hvilket ikke interesserer meg, men mange vil nok like det. Du nevner flere valg, men måtte dog nevne denne appen. Perfekt skriveopplevelse, syncer både med dropbox og iCloud. Skal jeg editere, bare kopierer jeg all tekst til annen app. Kanskje noe for deg. Anbefales på det varmeste.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Skriveprogram med mørk bakgrunn?

Innleggav sverremac » tir 21.01.2014 12:43

Takk for tips. Jeg endte opp med Write 2, et flott program hvor man kan velge svart bakgrunn, og som har kodelås. Jeg har siden fått tips om at fargene kan inverteres i OS. Når det først er valgt i innstillinger, kan man vende fargene ved tre raske trykk på knappen. Ypperlig også for lesing av artikler o.a. for den som ikke liker lysende skjermer.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]