iMessage + mitt nummer = UMULIG!

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Re: iMessage + mitt nummer = UMULIG!

Innleggav rolauk » lør 16.11.2013 14:25

Har akkurat samme problem. Hadde iPhone 4s tidligere, gikk over til Android og er nå innom IOS igjen med en brukt iPhone 5. Bruker tvillingkort, som jeg har klippet til selv(det gjorde jeg ikke på 4S'en). Alt annet fungerer, kan bruke epost som avsender og da går det greit men nummeret mitt dukker ikke opp som et alternativ for "Du kan nås på imessage på" i innstillinger -> meldinger. Med andre ord må mine venner ha min epost for å kunne sende meg imessage. Har søkt på nettet og prøvd så og si alt. Får også en melding fra +447786305094 som starter med REG-RESP? v=3r etterfulgt av tegn, mitt mobilnummer og mange tall/bokstaver. Argh!!

Bruker Netcom forsåvidt, om det skulle ha noe å si.

Med mindre jeg har samme hell som noen andre, som får det aktivert automagisk etterhvert, er det kanskje tvillingkortet som lager problemer? Har hovedkortet i en Android telefon og jeg har ikke lyst å kutte det til et Nano bare for testen sin skyld. Har noen andre brukt iMessage med et (sekundært) tvillingkort med hell? Irriterende at ikke alle kan bruke samme type SIM. :(

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: iMessage + mitt nummer = UMULIG!

Innleggav ronnyo » lør 16.11.2013 16:19

Jeg har NetCom også med tvillingkort. Har en iphone 5 med hovedkort og en iphone4 med tvillingkortet. Det er ikke mulig for meg å ha aktivere iMessage på iphone4 med tvillingkortet. Da går det meste i krøll. Jeg tror det må ha noe å gjøre med at tvilingkortet har et "eget" telefonnummer som er forskjellig fra hovedkortet. Det er sentralen som viderekobler slik at det skal se likt ut når du ringer ut fra tvillingkortet og sende sms innen Norge men sender du MMS så ser mottakeren tvillinkgortets nummer og ikke hovednummeret ditt. Bruker du tvillingkortet i utlandet vil også tvillingnummeret vises ved samtale og ved sms. Ved aktivisering av iMessage sendes jo en sms til Apple i utlandet så mulig det er årsaken til problemet. Da sendes trolig aktivering av iMessage mot tvillingkort nummeret.
medlem i 181 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron