Videresende SMS på iPhone

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Videresende SMS på iPhone

Innleggav iTotto » tir 27.01.2009 22:43

Ok... det er sikkert ikke noe stor nyhet å kunne videre sende SMS. Jeg har hørt at det kan gjøres fra BiteSMS og andre SMS Apps på jailbreakne iPhones.
(har aldri prøvd dem, så eg vet ikke om dette stemmer)
Jeg bruker den "orginale" SMS appen til iPhone :) Og jeg innstalerte Clippy fra Cydia som gjør at du kan Copy&Paste på iPhonen.

Du kan foreksempel kopiere en notat og legge den i mailen, eller kopiere url adresse i Safari og legge den i SMS'en.
Men det gikk kun an å kopiere tekst hvor det går an å skrive ting (når tastauret kommer opp av seg selv)....
Gikk ikke an å kopiere tekst i Safari, eller SMS bobblene fra tideligere meldinger.

Kom en oppdatering på Clippy i dag :)
NO KAN VI KOPIERE SMS BOBBLENE :) Johooo...

Går du inn på SMS og dobbeltapper på en sms bobble, så spør clippy om du vil kopiere teksten :) så trykker du der du skal begynne å skrive en sms, sånn at tastaturet kommer opp. Trykk "123" tasten, så trykker du "paste" :)

Hahahaha... eg er jo bare SÅ flink å forklare... (sorry)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav palelnan » tir 27.01.2009 22:49

Er det virkelig slik at man fortsatt ikke kan videresende meldinger på iPhone med original app??!?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav iTotto » tir 27.01.2009 22:52

Stemmer nok det ja... Apple har noe i mot å videre sende SMS.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav palelnan » tir 27.01.2009 23:00

Jeg forsvarer ofte Apple som selskapet som tør å velge bort ting.

Men akkurat dette er så dumt at jeg har lyst til å oppsøke Steve Jobs personlig og spørre ham hva i HELSIKE han tenker på.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav iTotto » tir 27.01.2009 23:04

hahaha... men han har sikkert en god grunn :) Kanskje han vil at vi skal få bedre hukommelse????? Istedenfor å videresende SMS. Så må vi lese og pugge teksten for så og huske hva vi nettopp leste og skrive det ned :) hahaha :)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav Børhaug » tir 27.01.2009 23:07

Nå er det en ganske LANG liste med idiotiske ting som er feil med iPhone. Jeg vet - har hatt den i et års tid.

Det som irriterer meg mest på telefonen er alle de små tingen. De tingene som ikke koster stort å implementere. Slik som videresende sms. Jeg mener - det kan toppen være hundre linjer kode!

Og hva med å motta kontakter, både over gsm og bluetooth. Samt trådløs synk av addressebok, kalender osv med mac'en. Disse tingene har vært standard hos de enkleste mobiler i LANG tid.

Huff... håper virkelig Apple skjerper seg her. Det er rett og slett bedrøvelige greier. Ikke missforstå, mange flotte sider med iPhone - ellers hadde den vært på finn for lenge siden, men ufattelig mange irriterende små ting.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav iTotto » tir 27.01.2009 23:17

Ja det er småtingene som er irreterendes.. Jeg bryr meg ikke så mye om 5 MP kamera, innebygget Radio osv.. men sånne småkodete ting du snakker om. Men heldigvis får man mer og mer av "manglene" fra Cydia.

Nevne noen selv om det ikke har noe med temaet i innlegget å gjøre :)

orginal iPhone - Jailbreaket iPhone

Mangel på MMS - SwirlyMMS
Ikke videocam - Cycorder
ikke copy&paste - Clippy
ikke videresende sms - clippy
ikke bluetooth støtte - (ibluetooth kommer snart)

takk til iPhone dev team og alle iPhone utviklere ute i verden :)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav palelnan » tir 27.01.2009 23:20

Er ikke i tvil om at det er flere feil, nei.

Men denne feilen er så utrolig karakteristisk for noe utrolig dumt som er så enkelt å fikse.

Mitt største problem med Apple-produkter er noe så enkelt som Finder. Det går ikke an å gjøre en innstilling slik at mapper sorteres i en gruppe øverst slik som i Windows. Og det er utrolig irriterende når man skal bla seg dypt inn i et mappesystem gjennom 5–6 nivåer og må scrolle som en gal for hver mappe. Nok en gang, dette handler om et tosifret antall linjer med kode.

Det er de enkleste tingene som gjelder, det bør Apple vite. Eksempelvis er QuickLook alene nok for meg til å foretrekke Leopard fremfor Tiger.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav rednaz » tir 27.01.2009 23:39

Akkurat når det gjelder sms og mms lever lille Norge i sin egen lille verden, det er ekstremt populært og mye brukt hos oss, men vi er et ekstremt lite marked sammenliknet med USA der sms og mms ikke har blitt like populært.
Det er bakgrunnen for at disse funksjonene ikke er prioritert eller utviklet i den grad vi skulle ønsket i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav palelnan » tir 27.01.2009 23:49

@rednaz, hva i all verden er det du snakker om?

I denne saken, for eksempel:
http://www.mobilen.no/wip4/sendte_15_00 ... l?id=35228

nevnes det at:
"Gjennomsnittet for en amerikansk tenåring er å sende 1742 meldinger i måneden."

Hva baserer du din info på?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav iTotto » tir 27.01.2009 23:57

Noe av det rednaz snakker om stemmer jo... USA har jo vært lysår bak oss i Europa (spesielt Scandinavia) når det gjelder SMS og MMS. hehe... ikke lysår, men mange år da :)
USA har fått smaken på SMS nå de to siste årene. De har brukt mest mail og ringt i alle år.

Jeg kan huske når SMS ble poppis i Norge. Da sendte alle som hadde mobil 1000 vis av SMS. dette var jo noe nytt og spennedes som alle ble avhengige av :) Og det er jo nettopp dette som har skjedd i USA, 10 - 15 år etter oss... NORGE RUUULER :)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav petrus764 » ons 28.01.2009 0:13

On-topic: SMS er da ca. like populært i USA som i Norge, MMS er nok mer populært i europa dog, men slettes ikke så lite populært at mobilen bør leveres uten.

Off-topic: iTotto: Lysår brukes for å måle avstand, ikke tid. ;)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav iTotto » ons 28.01.2009 0:16

Nice... Hahahahah.. Thanx :) det visste eg ikke. Lærer mye rart her :)

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav Ove » man 26.10.2015 22:43

Jeg gjenoppliver denne tråden fordi jeg nettopp har byttet fra iPhone 3G (2008) med iOS 4.2.1 til en iPhone 6s med iOS 9.

Er det virkelig ikke mulig å videresende SMS lenger, slik jeg har gjort hundrevis av ganger med min gode gamle G3?

Det jeg finner ved googling dreier seg mest om å videresende til iPad eller vanlig Mac, det trenger jeg ikke.
Sist endret av Ove den man 26.10.2015 22:48, endret 2 ganger.
medlem i 230 måneder
 

Re: Videresende SMS på iPhone

Innleggav butare » man 26.10.2015 22:47

Dobbelklikk på aktuell sms. Velg "more", deretter får du videresend-pilen nederst til høyre.
medlem i 198 måneder
 

Neste

Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]