Retningslinjer for dette forumet.

Her oppfordres det til å legge ut informasjon om Linux brukergrupper, og om evt. nye brukergrupper som søker nye medlemmer.

Retningslinjer for dette forumet.

Innleggav sturla » lør 07.01.2006 0:02

I dette forumet kan du legge ut informasjon om "din" lokale LUG (Linux User Group -> lokal brukergruppe for Linux). Du kan også prøve å starte en ny LUG, gjennom først å annonsere det her!

For at det i ettertid skal være mulig å søke i dette forumet, er det ønskelig at det følges visse rettningslinjer når man poster. Hovedlinjene følger her:

1) Tema bør inneholde gruppens navn. Hvis navnet ikke gjenspeiler den geografiske lokalisering av gruppen, må du/dere følge opp med dette slik:

Eks.: Oslo - OLUG - Oslo Linux User Group


Det er ønskelig å bruke kommunenavn eller eventuelt navnet på fylket. Da er det enkelt å bruke søkefunksjonen i phpBB og kun søke i overskrifter i dette forumet.

Eks.: Akershus - Asker - ALUG - Asker Linux User Group
(finnes ikke, meg bekjent).

2) Selve teksten kan inneholde det man selv ønsker av informasjon og linker til evt. hjemmeside, irc-kanaler, epost adresser, aim, msn osv. Det anbefales at om man er kjent med andre på Linux1 som er medlemmer av samme LUG, gjøres disse kjent.

3) Hvis brukergruppen senere finner ut at de ønsker å profilere seg, startes ikke en ny tråd, men man legger til en ny post til ens egen opprinnelige post. Forhåpentligvis vil mange benytte seg av dette, og da er dette viktig for å oppnå bedre oversikt.

4) Et hvilket som helst medlem av en brukergruppe, kan registrere en post om "sin" LUG her. Å innhente "tillatelse" fra styre eller andre i gruppen, vil fort bli for byråkratisk og føre til få postinger, men bruk gjerne materiale fra og link til gruppens egne sider. Dersom noen i styret på en slik gruppe ønsker å ha en post endret eller fjernet kan de kontakte webmaster@linux1.no.

Etter oppstarten av en gruppe, bør den personen som har postet en slik oppstartpost, slette denne og legge inn ny post som presenterer gruppen i stedet for posten som søker å starte ny gruppe. Slik oppnås en tråd per LUG, og forumet blir enklere å søke i.

Oppfordrer herved til at flest mulig poster om "sin" LUG her, slik at du med dette kan være med på å spre GNU/Linux til flere.

Hvis du har meninger om disse retningslinjene, har forslag eller kritikk, kan du poste disse under denne posten.

Hvis det blir liten respons, kommer jeg selv til å lage postinger om LUG'er jeg besøker på nettet, og bruke informasjon derfra. Håper dette ikke blir nødvendig. Still opp :-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ak » lør 07.01.2006 0:29

Tok meg friheten og redigerte litt direkte, ville ihvertfall ha med fylke også. Selv kjenner jeg bare til to av kommunene som grenser til min egen kommune, så jeg ville ha med fylke også :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav sturla » søn 08.01.2006 14:12

Ser helt greit ut det der. Takker. :-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Norske Linux Brukergrupper



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron