iPhone Xs/Xs Max reservering

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone Xs/Xs Max reservering

Innleggav stabx » lør 15.09.2018 11:49

Har reservert en Xs Max hos telenor, men usikker på hvordan den prosessen fungerer. Noen som har erfaring? Kan man bli ventende i månedsvis? Har alltid pleid å handle på apple.no, men synes 13k var mye å spytte ut for en telefon denne gangen. Hvis det er sånn at man risikerer å vente lenge må jeg jo prøve å få tak i en hos en forhandler.
medlem i 178 måneder
 

Re: iPhone Xs/Xs Max reservering

Innleggav Linas » man 17.09.2018 13:06

Søkte på informasjon om Tidligere lanseringer. Det var flere som trengte å vente uker og noen lenger.

Selv bestilte jeg hvit iPhone Xs fra komplett.no når man trykker på modellen og fargen så ser man hvor mange igjen de har ledig til reservasjon. Teknisk sett så skal alle forhandlere få inn samme dag samme tid, så forskjellen er hvor lang tid forhandleren skal bruke til å levere. Om det er mange som har forhåndsbestilt kan du ta lengre tid før du får den. (Mange som bestilte = Vente på neste parti)

Jeg bestilte fra komplett siden de viser hvor mange de har igjen til reservering som de får inn til lansering dato. Før jeg bestilte min så var det to ledig, og etter bestilling var det bare en som er ledig (XS 256 Silver). Så egentlig så Bestilte jeg fra komplett siden de får inn lanseringsdatoen og jeg kan hente istedenfor at de sender( frakt tar lenger tid enn å hente),

Siden jeg reserverte en til lanseringsdato trenger ikke å vente i uker og uker på neste parti. Jeg bruker også Telenor, men var litt redd å bestille fra dem siden jeg vet det er så mange som bestiller fra telenor. Hvem vet hvor mange det er i kø og når man får. Telenor får også sikkert flere inn også så du burde få ganske fort. Jeg vil ha den 21te kl 17 derfor gjør jeg det annerledes.

Lang svar, håper det er OK
medlem i 134 måneder
 

Re: iPhone Xs/Xs Max reservering

Innleggav stabx » tir 18.09.2018 2:24

Takk for svar! Cluet er jo at jeg skal ha den med swap og da må den entes bestilles hos telenor eller hos en forhandler. Tidligere år har jeg kjøpt den ulåst og da har jeg alltid bare bestilt fra apple.no og fått den levert på lanseringsdato.

Edit; Jeg har nå fått vite at hvertfall Elkjøp har hatt forhåndsbestillinger i fysiske butikker i år. Dette er noe de ikke har hatt før, men begynt med nå uten å reklamere for det. Så det å stille seg i kø til fredag er mer eller mindre nytteløst med mindre man har forhåndsbestilt. For et idiotisk opplegg. Kan ikke snakker for Power eller Telenor/Telia butikker, men skal ta meg en runde i morgen å høre.
medlem i 178 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere