Klokkefunksjon på iPhone 5C

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Klokkefunksjon på iPhone 5C

Innleggav Goby » tir 10.10.2017 18:42

vi har en slik telefon i familien hvor klokken ikke fungerer.
Telefonen har ios 10.3.3, og siden siste oppdatering har den fort vist feil tid.
Vi har testet av og på med still inn automatisk under generelt-innstillinger-dato og tid.
Står nå på korrekt tidssone, men viser ukorrekt tid, virker nesten som om klokken stopper...

Jeg har forsøkt alle tips her frem til punkt 5, som jeg oppfatter er siste tilgjengelige for denne telefonen:

https://www.technobezz.com/fix-iphone-5 ... rect-time/

Før jeg evt gjør en tilbake-til-start (opprinnelige inntstillinger) med telefonen, er det noe annet som kan fikse denne, og er det grunn til å tro jeg kan fikse klokken ved å ta en sikkerhetskopi, slette alt på telefon og ta tilbake sikkerhetskopien?
medlem i 179 måneder
 

Re: Klokkefunksjon på iPhone 5C

Innleggav bzzlink » ons 11.10.2017 14:21

Ta backup
Slett telefonen
Start den som ny telefon, altså ikke legg tilbake backup.

Dersom det løser problemet, så vet du at det er en app eller innstillinger som gjør lager feilen.

Jeg har opplevd at innstillinger som er fjernet eller flyttet i innstillinger appen blir stående når man oppdaterer og ikke lar seg endre. Spesielt på devicer som jeg har oppdatert over the air gjennom flere iOS generasjoner-
medlem i 192 måneder
 

Re: Klokkefunksjon på iPhone 5C

Innleggav Goby » tir 17.10.2017 19:01

Takk for input, det var vel det jeg ønsket å få bekreftet.
Telefonen er nå sikkerhetskopiert, deretter satt til fabrikkinnstillinger, og tatt i bruk uten gjenoppretting.
Følgende er status:
Så lenge telefonen er i aktiv bruk går klokken som den skal.
Så fort telefonen settes i standby, stopper klokken, og begynner ikke gå igjen før den igjen tas aktivt i bruk.

Kan jeg konkludere at telefonen er moden for skroting, eller er det noe annet jeg kan teste først?
medlem i 179 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]