Hvordan slette all app-data til en app?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav Svupp » lør 07.10.2017 11:26

Jeg har et spill jeg vil starte på nytt, men selv om jeg logger spillet av sosiale medier, og sletter appen, så er allikevel dataene der når jeg installerer appen på nytt.

Er dette et problem i nyere ios?
Jeg bare spør med tanke på disse funksjonene som lar en slette apper man ikke bruker, og at de lar seg gjenoppta ved senere anledninger.

Jeg er klar over at dataene kan ligge på sosiale medier fremdeles, men jeg har spilldataene tilbake igjen umiddelbart etter reinstallering, og før jeg i det hele tatt har linket spillet opp mot sosiale medier igjen.
Har prøvd å kontakte utvikleren for å få slettet dataene, men det er som å kontakte en vegg, får ingen respons tilbake.

Har ios 11 på ipadden og ios 10.3.3 på iphonen, og det samme skjer begge plasser.
medlem i 150 måneder
 

Re: Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav Macini » fre 13.10.2017 13:06

Jeg vet ikke hva som skjer hos deg, men har du sjekket ut hvile data som ligger i iCloud og slettet tilhørende filer der?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav kajac2 » fre 13.10.2017 16:03

I stedet for å slette appen fra hjemskjerm, kan du forsøke å slette den fra Innstillinger > Generelt > Lagring og iCloud-bruk > Administrer lagring og velge appen derfra, og deretter Slett app. Da skal den i hvertfall ta med seg det som er av data. Ellers bør du sjekke om ikke iCloud har backup av dataene til spillet.
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav Svupp » søn 15.10.2017 21:53

kajac2 skrev:I stedet for å slette appen fra hjemskjerm, kan du forsøke å slette den fra Innstillinger > Generelt > Lagring og iCloud-bruk > Administrer lagring og velge appen derfra, og deretter Slett app. Da skal den i hvertfall ta med seg det som er av data. Ellers bør du sjekke om ikke iCloud har backup av dataene til spillet.


Appen lagrer ikke data i icloud, men blir tatt med i icloud sikkerhetskopien. Jeg slo det av, og så slettet jeg appen via innstillinger.
Da jeg installerte den på nytt igjen, var dataene fortsatt der, og jeg la merke til at appen fikk tilbake sin plassering på skjermen som den hadde før den ble slettet… så noe data ligger igjen et sted.
medlem i 150 måneder
 

Re: Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav kajac2 » man 16.10.2017 9:18

Høres veldig rart ut. Apper har i utgangspunktet ikke lov til å lagre data utenfor sitt område, og det området blir slettet når appen slettes.

ellers kan du sjekke denne: https://origin-discussions-us.apple.com/thread/3352744

Der står det at dataene blir liggende på telefonen til neste gang telefonen synces med iTunes. Så du kan forsøke å slette appen fra både iPhone og iTunes, synce telefonen, og deretter installere appen på nytt :) Kanskje det funker
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav Svupp » man 16.10.2017 10:57

kajac2 skrev:Høres veldig rart ut. Apper har i utgangspunktet ikke lov til å lagre data utenfor sitt område, og det området blir slettet når appen slettes.

ellers kan du sjekke denne: https://origin-discussions-us.apple.com/thread/3352744

Der står det at dataene blir liggende på telefonen til neste gang telefonen synces med iTunes. Så du kan forsøke å slette appen fra både iPhone og iTunes, synce telefonen, og deretter installere appen på nytt :) Kanskje det funker


Hmm, jeg synkroniserer ikke med itunes, så jeg er ikke sikker på det… Da jeg fikk telefonen for et halvår siden, gjenopprettet jeg den fra sikkerhetskopi fra icloud fra min forrige telefon. Mulig det har blitt med en eller annen feil derfra. Men jeg kan ikke huske det var noe problem å få alt slettet på den forrige telefonen… Om jeg da installerte appen igjen senere, ble i alle fall ikonet lagt bakerst på siste skjerm.
medlem i 150 måneder
 

Re: Hvordan slette all app-data til en app?

Innleggav Maverick » ons 01.11.2017 10:28

Dette er litt avhengig av hvilket spill det er. Har du slettet det fra Game Center? Det kan også være at spillet lagrer data online hos produsent.
medlem i 199 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron