Feil lagring-/kapasitetsberegning iPhone 6

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Feil lagring-/kapasitetsberegning iPhone 6

Innleggav endreos » man 11.09.2017 22:08

Heisann!

Sliter med at min 16gb iPhone 6 ikke har mer lagringsplass. Har vært inne på instillinger og sett hva som bruker opp lagrinsplassen, og mitt problem er at det som står som "Brukt/tilgjengelig" ikke samsvarer med hva som står er brukt for hver app til sammen.

Når jeg regner sammen antall mb/gb brukt for hver app får jeg opp 4,578gb brukt, mens på øverst i menyen står det 11,7gb brukt (145mb ledig).

Det jeg lurer på er; Hvor i huleste er alle resterende gb blitt av? Jeg har slettet alle spillelister på spotify, har bare 531 bilder og 3 små videoer på telefonen, samt nesten ingen apper..
Har hørt at operativsystemet bruker ganske masse plass, men 11,5 GB høres jo i overkant masse ut?
medlem i 137 måneder
 

Re: Feil lagring-/kapasitetsberegning iPhone 6

Innleggav skamor » ons 13.09.2017 17:21

Bruker du, muligens, appen til Finn.no på telefonen din? Den har en tendens til å lagre masse søkehistorikk under «annet». Dette lar seg ikke slette, uten at man avinstallerer appen. Men historikken forsvinner ved behov, så det er ikke noe å bekymre seg over.
medlem i 207 måneder
 

Re: Feil lagring-/kapasitetsberegning iPhone 6

Innleggav stabx » ons 13.09.2017 17:55

Ta en iCloud sikkerhetskopi og formater telefonen. Da blir du kvitt all unødvendig lagret informasjon som blir lagret av alle appene. Ville også anbefale å oppdatere til iOS 10.3, da får du Apple sitt nye filsystem på telefonen som gir deg mer lagringsplass. Jeg fikk nesten 10gb ekstra på min 7 Plus 256gb når jeg oppdaterte til 10.3.
medlem i 178 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron