av oskares » man 28.08.2017 16:01
Hei! Mandag i forrige uke begynte plutselig min iPhone 7 å reboote seg. Den gikk inn i bootloop i et par minutter, før den kom på igjen og fungerte som normalt igjen. Dette fortsettet å skje med noen timers mellomrom, men etter hver bootloop fungerte iPhonen som normalt igjen. På torsdag morgen gikk den nok engang inn i en bootloop, men denne gangen ville den ikke starte opp som normalt igjen. Den hoppet nå inn ut mellom å prøve å slå seg på (hvit skjerm med apple logo) og svart skjerm. Telefonen klarte med andre ord ikke å starte opp.
Jeg fikk den i recoverymode å prøvde og gjenopprette via itunes, både til fabrikkinnstillinger og fra backup, uten hell. Det som skjedde var at gjenopprettingen i iTunes gikk sin normale gang, helt til den normalt sett skal være ferdig, da fikk jeg opp en feilmelding fra iTunes og telefonen gikk rett tilbake til recoverymode.
Jeg dro ned på Eplehuset, de prøvde også å gjenopprette telefonen, uten hell. Deretter dro jeg på power(der telefonen ble kjøpt).
Forklarte situasjonen, leverte den fra meg, og den ble sendt til verksted. Idag kom følgende melding fra verkstedet:
"Enheten er slag/klemskadet og display er knust. Skader eller feil relatert til ytre påvirkning eller feilaktig bruk dekkes ikke av produsent. Prisen gjelder bytteenhet med forbehold om skjulte feil eller mangler."
De som jobbet på eplehuset mente ganske sikkert at dette var en software feil, ettersom telefonen fungerte som normalt mellom hver bootloop i starten, men forklarte det med at det kan være svært vanskelig å gjenopprette en iPhone som har en software feil.
Telefonen har aldri vært utsatt for noe som helst klem eller fallskade, de skriver også at display er knust, noe som hvertfall ikke er korrekt.
De mener nå at jeg må betale for erstatningsenhet(en annen reparert iPhone 7), dette koster omlag 4000,-. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Har lest flere plasser at slike verksted prøver og spare seg noen kroner når de rett og slett ikke klarer å definere hva som er feil med en telefon, de skylder da på noe som overhodet ikke trenger å stemme... Jeg har vært i kontakt med power, og etterspurt bilde av telefonen.. den hadde hvertfall ingen ytre skader når jeg leverte den fra meg... Telefonen ble kjøpt i oktober ifjor.
Håper noen har råd/tips til hvordan jeg skal komme best mulig ut av dette.
mvh Oskar