Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Innleggav Waldemar93 » fre 21.04.2017 15:01

Har en nyinnkjøpt iPhone SE som ikke har rukket å runde en uke enda, men hvor samtalelyden er meget ullen. Kan nesten sammenliknes som at noen snakker ned i en melkekartong.

Hadde før en 4 år gammel iPhone 5 hvor lyden var like ullen/momlette, og forventet dermed at en ny SE ville ha betraktelig bedre kvalitet på samtalene, men det var det altså ikke.

Snakket i en iPhone 6S her om dagen, og det var så krystallklart at det nærmest var som personen befant seg i samme rom som meg, altså det stikk motsatte av hva SE hadde.

Har selvfølgelig tatt av plastbeskyttelsen som var på da mobilen kom, har også testet å ta opp lyd og spilt av i øret (da var det krystallklart) og formatert mobilen for å se om det var en løsning.

Er dette et problem flere kjenner til, eller er rett og slett lydvaliteten på samtaler ikke blitt oppgradert på SE'en.

Setter stor pris på svar:)
medlem i 132 måneder
 

Re: Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Innleggav stabx » søn 23.04.2017 0:48

Prøvd å aktivere 4G Tale? Hvis du har et gammel simkort vil det ikke fungere, men vil aktiveres automatisk når du får et nytt. Hvertfall med Telenor. iPhone SE skal støtte 4G tale, noe iPhone 5 ikke gjorde.
medlem i 178 måneder
 

Re: Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Innleggav Virtualena » tir 02.05.2017 13:00

Jeg har det samme problemet, og ja - 4g-tale er aktivert

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Innleggav ronnyo » ons 03.05.2017 13:41

Både kona og jeg har ganske nye SE med Telia abonnement. Lyden for begge oss er helt upåklagelig. 4G Tale og data aktivert samt Wi-Fi tale aktivert.
Vi hadde en 5s før og lyden på SE er minst like god som på 5s synes vi.

Lånte en iPhone 6 et par uker i forrige måned imens jeg ventet på SE, og synes lyden på den var dårligere enn på både 5s og SE.

Dere som opplever dårlig lyd, har dere noen form for etui?
medlem i 181 måneder
 

Re: Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Innleggav Virtualena » ons 03.05.2017 13:55

Jeg har ikke etui. Lyden er like dårlig med og uten headset. Musikklyden derimot er upåklagelig

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Dårlig samtalelyd i iPhone SE

Innleggav Waldemar93 » man 29.05.2017 23:02

Alt av 4G og wifi tale er aktivert, men likevel er det en meget ullen lyd. Ingen deksel som dekker til høyttaleren og mobilen har i tillegg vært inne hos Apple for å lete etter feil, men ikke funnet noe. Rart det skal være slik i en såpass ny telefon
medlem i 132 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]