iCloud. Ny på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iCloud. Ny på iPhone

Innleggav Alf Ivar » tor 26.01.2017 21:38

Hei

Jeg trenger litt forklaring på hvordan iCloud fungerer. Jeg ser at jeg kan lagre dokumenter og bilder der, blant annet. Jeg har også forstått at kontakter og kalenderoppføringer kan lagres der.

Jeg har fått til å lagre noen dokumenter, jeg finner dem med iCloud applikasjoner. Derimot finner jeg ikke bildene og kontaktene i appen. Under innstillinger har jeg slått på iCloud, og sånn sett burde det være i orden. Hvordan vet jeg at bildene mine er sikkerhetskopiert?

Kan jeg også lagre filmer jeg har kjøpt i iTunes i icloud?

Som dere skjønner er det mye nytt for meg. Og jeg håper dere kan gi meg noen svar.

Edit ordbok: Jeg finner dokumenter i icloud APP.
medlem i 87 måneder
 

Re: iCloud. Ny på iPhone

Innleggav vikingbear » tir 31.01.2017 14:26

Du finner det du trenger av informasjon om dette på Apple sine sider. Start feks her:

https://support.apple.com/no-no/icloud

Helt kort:

For å kunne bruke iCloud, må du ha en AppleID. Det antar jeg at du allerede har.
Så må du logge deg på i iCloud på de enhetene du ønsker skal være pålogget iCloud. På iOS enheter (feks iPhone eller iPad), gjøres dette under Innstillinger>iCloud. Logg inn med AppleID og passord. På MacOS enheter (feks en stasjonær eller bærbar Mac) gjøres dette under systemvalg>iCloud.

Du må selvsagt bruke samme AppleID på alle enheter som skal være knyttet sammen.

Deretter velger du hvilke deler av iCloud du vil ta i bruk. Om du feks ser på en iOS enhet, er det en hel liste med iCloud funksjoner du kan slå PÅ (grønn knapp) eller la være av.

iCloud Drive er der hvor du lagrer filer. Bilder betyr at du slår på det som heter iCloud bildebibliotek, kontakter gjør at du har alle kontaktene dine samlet i en adressebok. Poenget er at dette blir synkronisert over til alle enhetene som er logget på iCloud med samme AppleID. Dersom du da feks sletter en kontakt eller et bilde på en enhet, så forsvinner det også fra de andre. Det betyr igjen at det kan være lurt å ha en backup av viktige filer et helt annet sted.

Du kan sjekke hva som ligger "i skyen" ved å logge deg inn på icloud.com.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]