Lommeringing fra iPhone 6 og 7

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Lommeringing fra iPhone 6 og 7

Innleggav ramstadmobil » fre 13.01.2017 10:37

Min iPhone 7 ringer av seg selv til personer på favorittlisten i telefonboken av og til.
(Det samme skjedde med min gamle iPhone 6s)
Jeg har forsøkt det jeg kan finne på nettet av løsninger. (Slått av Siri, flyttet plassering av telefon-appen, slettet fingeravtrykket på tommelen som jeg mistenker kommer bort i telefonen i lomma, osv.)
Det virker ikke som noen av disse grepene hjelper.
De gangene dette skjer er alltid om morgenen når jeg lufter hunden, og jeg går samme strekning, og det skjer omtrent på samme tidspunkt hver gang.
Kan det være at signaler fra trafokiosk, wifisignal fra nabohus eller noe som påvirker telefonen på noe vis?
(Skal prøve å gå med telefonen i hånden noen dager og se om det går an å se om noe skjer i displayet)
Om noen har opplevd noe lignende er jeg veldig takknemlig for tips.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Lommeringing fra iPhone 6 og 7

Innleggav Amistad » søn 15.01.2017 13:14

fant du ut noe mer her?

Om du IKKE deaktiverer fingeravtrykk, så skal vel ikke telefonen kunne ringe? for da må jo sensoren kommer i kontakt med fingeravtrykket ditt først?
medlem i 116 måneder
 

Re: Lommeringing fra iPhone 6 og 7

Innleggav ramstadmobil » tir 17.01.2017 12:13

Har prøvd noen dager med fingeravtrykket for venstre hånd deaktivert i telefonen, så det er nok en sammenheng her. Det har ikke skjedd etter det.
Synes uansett det er rart, da det skal godt gjøres å treffe samme navn hver gang.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Lommeringing fra iPhone 6 og 7

Innleggav ramstadmobil » tor 19.01.2017 9:26

Jeg tror jeg har funnet ut av det, men deler i tilfelle noen andre kommer bort i samme problem.
I helseappen på telefonen kan man legge inn telefonnummer til nærmeste pårørende. Når nødinfo er satt til vis på låst skjerm, skal det ikke mange trykkene til i lommen før man treffer det nummeret. Det forklarer jo også hvorfor samme person ble oppringt hver gang.

Case closed.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]