trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Diskuter alt omkring Apples iPhone

trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » lør 07.01.2017 12:51

Hei.

Skal prøve å gjøre innlegget så kort som mulig. Jeg har en 6s som har låst seg i en eller annen modul. Oppe i hjørnet står det søker. Altså den søker etter gsm nett. telefonen virker fint på alt annet, men det er som om den softwarebiten har låst seg.

Jeg slo telefonen av og på. ingenting
jeg holdt inne to knapper samtidig til den restartet. ingenting.
Jeg slo av og på flymodus flere ganger. ingenting.

Jeg tok ut simkortet, men siden telefonen har låst seg registrerte den ikke at jeg tok ut og inn simkort. Da hjalp det heller ikke å prøve et annet simkort.

Jeg resatte instillinger etc. ingenting.

Til slutt tok jeg å tømte hele telefonen, for å gjøre den som ny, men pokkern, da startet problemene. Jeg kom til språkmeny for så at telefonen skulle valideres. Siden simkortbiten søker etter nettverksbiten fortsatt er låst ville ikke telefonen gjøre nettopp det. Jeg snakket en gang med apple på telefonen og vi satt telefonen i recoverymode. Da koblet vi til itunes, og hele oset ble lastet ned på nytt. Midt i installasjonen avbryter itunes den slik at telefonen nå er totalt ubrukelig.

Alt som kommer opp på telefonen er koble til itunes. Alt itunes da gjør er å laste ned ios, installere litt for så å avslutte midt i installeringen.

Hva gjør jeg ? utenom å sende den inn?

Min teori er at om telefonen får gå heeeeelt tom for strøm, så kanskje den søkersoftwaren resetter seg slik at telefonen virker igjen? bare det at nå 14 dager senere så er det fortsatt strøm på den telefonen ...

feilkode 54, noe apple ikke skjønner hvorfor kommer da det ikke har en sammenheng. Får akkurat samme greien når jeg prøver på en macbook air 2015 macbook pro 2012 og en windows 10 2016 pc.

noen som ha rlitt tid å evt hjelpe litt ?

tusen takk.
medlem i 116 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav lindini82 » søn 08.01.2017 21:31

Usikker på hva du kan gjøre, men har du gjort følgende:

- tatt en "hard reset", altså da fjerner du alt på iPhonen?
- oppdatert til den siste iTunes?
- byttet usb kabel (ja, dette har faktisk fungert hos meg når feilkoder kommer opp)?

Ellers kommer jeg ikke på noe mer i farten dessverre.

Lykke til ;)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » søn 08.01.2017 21:58

lindini82 skrev:Usikker på hva du kan gjøre, men har du gjort følgende:

- tatt en "hard reset", altså da fjerner du alt på iPhonen?
- oppdatert til den siste iTunes?
- byttet usb kabel (ja, dette har faktisk fungert hos meg når feilkoder kommer opp)?

Ellers kommer jeg ikke på noe mer i farten dessverre.

Lykke til ;)


tusen takk. jeg har ikke prøvd men annen kabel. hard reset? telefonen er helt tom nå, og itunes laster ned og installerer ny ios, men kommer bare halvveis desverre.

prøvde med annen kabel.

ukjent feil 54 ( ja 54 ) selv hvor ulogisk det er. på to maskiner.
medlem i 116 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav lindini82 » søn 08.01.2017 22:24

https://support.apple.com/en-us/HT201559

Har du slått av find my iphone dersom denne har vært aktivert?

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » man 09.01.2017 0:50

den er av ja.

ikke noe å slå av eller på her.

Når man slår den på, går det et sekund og den viser: koble til itunes.

Når man gjør så, kommer det opp at telefonen må gjennopprettes med ny ios. den er lastet ned og begynner automatisk installering. kommer halvveis og ukjent feil 54 kommer opp.

så avsluttes itunes og telefonen viser en hvit skjerm, med applelogo, og halvveis med den baren som skal gå fra 0 100 ...

så kan man gjøre det samme om og om og om igjen.
medlem i 116 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav stabx » man 09.01.2017 2:17

Hvor gammel er telefonen? Ta den med til der den ble kjøpt eller en apple''butikk'', som eplehuset feks.

EDIT; Syns bare dette høres ut som et merkelig problem som bare oppstod uten videre, er nok noe hardware som må byttes.
medlem i 178 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » man 09.01.2017 21:56

stabx skrev:Hvor gammel er telefonen? Ta den med til der den ble kjøpt eller en apple''butikk'', som eplehuset feks.

EDIT; Syns bare dette høres ut som et merkelig problem som bare oppstod uten videre, er nok noe hardware som må byttes.


telefonen er bare 8 mnd. Det er min fru som bruker den, og er det noen som er forsiktig så er det henne. Den har nok ikke vært i kontakt med vann eller fukt.

Det merkelige er at allerede fra den var ny fikk den er par små perioder hvor den mistet dekning. Vi spurte telia om dette, og de mente det kunne være simkortet. så vi lot det være. Så kom vi til denne dagen, da det plutselig sto låst på søker, og en eller annen bit av sw har hengt seg opp.

det som er enda litt dummere, er at den er kjøpt hos telia. da må den vel sendes til dem som igjen sender den videre til noen helt andre ukjente etc så har vi det gående? Det skulle ikke gå an å bruke apple eller eplehuset til den slags via garanti selv om den ikke er kjøpt der ?
medlem i 116 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav stabx » man 09.01.2017 23:53

Jeg har alltid brukt Pippin i Kristiansand når noen av enhetene mine trenger reparasjon. Betaler en liten egenandel siden jeg ikke har kjøpt produktene hos dem, men til gjengjeld er de vanvittig flinke og raske. Hadde macen min senest inne rett før jul og fikk byttet batteri og tastatur på 4 dager.
Har selv jobbet hos Telia for en tid tilbake og de sender inn til eksternt verksted, og det kunne ofte ta opp til to uker. Men om du har en ''Authorised Service Provider'' i nærområdet ville jeg virkelig undersøkt det før du evt leverer den til Telia.

Jeg ville hvertfall unngått å prøve å fikse det selv, da forsvinner alt av garanti/reklamasjon.
medlem i 178 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav knudar » tir 10.01.2017 0:00

Bare en liten tanke. Har du prøvd å gjenopprette den ifra en annen pc/mac? Sånn at det ikke er der feilen ligger.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav stabx » tir 10.01.2017 0:15

knudar skrev:Bare en liten tanke. Har du prøvd å gjenopprette den ifra en annen pc/mac? Sånn at det ikke er der feilen ligger.


Får akkurat samme greien når jeg prøver på en macbook air 2015 macbook pro 2012 og en windows 10 2016 pc.

Han skrev jo dette i det første innlegget.
medlem i 178 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » tir 10.01.2017 0:56

stabx skrev:

Jeg ville hvertfall unngått å prøve å fikse det selv, da forsvinner alt av garanti/reklamasjon.


jeg har ikke gjort annet enn hva apple ba meg om pr telefon :)
medlem i 116 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav stabx » tir 10.01.2017 1:12

Amistad skrev:
stabx skrev:

Jeg ville hvertfall unngått å prøve å fikse det selv, da forsvinner alt av garanti/reklamasjon.


jeg har ikke gjort annet enn hva apple ba meg om pr telefon :)



Beklager, var kanskje litt utydelig skrevet av meg. Tenkte på fysiske inngrep på telefonen :) Men som sagt, nå vet ikke jeg hvor du bor, men om du har en annen forhandler i området ville jeg tatt en prat med dem :)
medlem i 178 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » tir 10.01.2017 13:33

takk for info :) Jeg bor nok et stykke fra forhandler, men tar kontakt med eplehuset før jeg evt kontakter Telia.

Hadde det bare vært en måte å kunne få installert ios på den for å se om det var alt som skulle til ... jeg tror nemlig det. men siden jeg ikke vet om noe som helst som overstyre itunes sin vi kan ikke installere blablabla så ... jah ...

Jeg ser jo at min forklaring er litt rotete. Her er en litt bedre forklart gjennomgang.
kanskje dere har et tips som gjør at man kan prøve noe selv først?

1. telefonen mistet plutselig dekning, og står konstant "søker" oppe i venstre hjørnet. Den modulen virker å ha låst seg.
2. prøver å slå av og på telefonen. Prøver å gå inn og ut av flightmode. slår av og på telefonen ved å holde inne to knapper. Det hjelper ikke.
3. Slår av find my phone, passer på at maskin og iTunes har godkjent telefonen. Tar en backup, og velger restore til tidligere tatt backup. Dette går fint helt til man kommer til Hello skjermen.
4. jeg ser oppe i hjørnet at den enda er låst på søker. og trykker meg igjennom de første spørsmålene om land wifi etc. Så skal den valideres opp mot apple. Men det går jo ikke siden det står søker oppe i hjørnet.
5. Jeg aktiverer et nytt simkort og bytter dette. Men siden "modulen" som bare søker har låst seg, registrerer ikke telefonen at jeg åpner og lukker simkortluken. Altså ingen aktivering.
6. Jeg setter telefonen i recoverymode, kobler til itunes, og får beskjed om at telefonen trenger å få ios på nytt. Itunes laster ned ios automatisk, og starter installasjon. Den kommer til ca 50 prosent og stopper. "ukjent feil 54 - installasjon kunne ikke fortsette"
7. Jeg googler feilkode, og ser at det egentlig ikke har en sammenheng. prøver så dette på en macbook air, en macbook pro, og en windows pc. Kommer bare ikke lenger.
8. Telefonen er nå slik at man kan slå den på, og kommer rett til: koble til itunes for restore. og man går igjennom punkt 6 så mange ganger man vil.
9. dette ble litt langt, men var eneste måten jeg følte jeg fikk fram hele bildet.
medlem i 116 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav vikingbear » fre 20.01.2017 9:43

Har du prøvd å sette den i DFU mode i stedet for recovery mode. Du kan google hvordan du gjør det, her er en oppskrift:

http://www.imore.com/how-to-iphone-ipad-dfu-mode

Merk at det er veldig lett å havne i recovery mode i stedet for DFU mode. Du må gjøre NØYAKTIG slik oppskriften beskriver. Og sannsynligvis må du prøve noen ganger før du får det til
medlem i 175 måneder
 

Re: trenger litt eksperthjelp til 6s problematikk

Innleggav Amistad » fre 20.01.2017 11:55

vikingbear skrev:Har du prøvd å sette den i DFU mode i stedet for recovery mode. Du kan google hvordan du gjør det, her er en oppskrift:

http://www.imore.com/how-to-iphone-ipad-dfu-mode

Merk at det er veldig lett å havne i recovery mode i stedet for DFU mode. Du må gjøre NØYAKTIG slik oppskriften beskriver. Og sannsynligvis må du prøve noen ganger før du får det til


regner med du mener den mode da telefonen opererer med svart skjerm. Det har jeg også gjort :) Den er nå mottatt av eplehuset, så vi får se hva de finner ut. Nederlag å ikke klare det selv hvis det var et sw heng. Men har prøvd alt jeg tror er der ute. Hadde også apple på tråden, telefonen koblet til mac og apple var inne på macen.

Utrolig kjedelig iallefall. dette er telefonen til madammen som vokter alt slikt som gull.
medlem i 116 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron