Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Innleggav pendlern » man 21.11.2016 22:10

Jeg måtte nettopp gjenopprette iPhone 6s telefonen min da den låste seg under oppgradering. Jeg hadde selvfølgelig ikke foretatt sikkerhetskopiering først. :-[ Min kone har også en iPhone og vi har felles iCloud konto av praktiske årsaker (kalender, notater osv). Men nå har vi erfart at loggen ("Sist brukte") på bruk av telefonen, altså til å ringe med, blir likt oppdatert på begge telefoner; dvs når jeg ringer et nummer kommer dette også opp på min kones telefon og vice versa. Ikke at det er noe problem, men skulle gjerne vært denne synkroniseringen foruten. Vi hadde ikke denne synkroniseringen tidligere. Så er spm: Hva har jeg gjort feil i oppsettet på telefonen min?
medlem i 147 måneder
 

Re: Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Innleggav p206cc » ons 23.11.2016 6:52

Den beste løsningen er hver sin Apple-ID...
medlem i 177 måneder
 

Re: Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Innleggav vikingbear » ons 23.11.2016 11:35

Jeg kan ikke helt se poenget med å ha en felles iCloud konto. Kalendere og notater kan dere dele. Apper som er kjøpt med den ene identiteten kan dere også dele via familiedeling.

Det eneste må være iCloud bildebiliotek. Der får ikke jeg det til å ha samme bibliotek tilknyttet to ulike AppleIDer. For oss har løsningen vært at min konto er tilknyttet bildebiblioteket, mens bilder min kone tar synces over via Bilder på Macen, og så synces bildene fra biblioteket over på hennes telefon via iTunes.

Men dersom noen har noen løsning på hvordan vi begge kan være tilknyttet samme iCloud bildebibliotek, hadde det vært flott med et tips :-)
medlem i 175 måneder
 

Re: Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Innleggav pendlern » tor 24.11.2016 23:01

Takk for svarene :-) . Jeg mener altså at vi ikke hadde dette problemet før jeg gjenopprettet telefonen min, muligens jeg husker feil =-O
Er det noe i innstillingene hvor jeg har snubla.
Vi vurderer selvfølgelig å opprette hver vår Apple-ID, problemet der er jo bildedeling...
medlem i 147 måneder
 

Re: Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Innleggav p206cc » fre 25.11.2016 6:46

Kom vel etter en oppdatering?
Ingen innstillinger som fjerner dette dessverre...
medlem i 177 måneder
 

Re: Uønsket synkronisering av "Sist brukte" telefonnummer

Innleggav pendlern » man 28.11.2016 11:04

Ja, det gjorde nok det, kom etter en oppdatering. Takk for svaret :-)
medlem i 147 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]