e-post feil fra iPhone 6s

Diskuter alt omkring Apples iPhone

e-post feil fra iPhone 6s

Innleggav thfroysa » ons 09.11.2016 22:48

Hei

Har trøbbel med å sende mail fra min tlf. når jeg sender mail med vedlegg, totalt over ca. 10 mb.. Da får jeg opp en feilmelding om at postkassen min er full... :-/

Om jeg sender en mail med vedlegg under ca. 10 mb er det ingen problem, litt usikker på hvor nøyaktig grenser går, men er rundt 10 mb.

Aldri noe problemer å sende mail uten vedlegg..

https://www.dropbox.com/s/uumy72v33yup4 ... l.jpg?dl=0

Dette er en exchange-konto, og har vært i kontakt med de som hoster adressen min, og jeg har maaange GB tilgjengelig på konto... Så hvorfor får jeg da en sånn melding ?

Noen som har vært borti det samme ? Evt. har noen formening om hva dette kan være ?
medlem i 191 måneder
 

Re: e-post feil fra iPhone 6s

Innleggav gvalstad » tor 10.11.2016 8:14

Mange leverandører har fremdeles en grense på max 10 MB for utgående mail.
medlem i 190 måneder
 

Re: e-post feil fra iPhone 6s

Innleggav thfroysa » tor 10.11.2016 15:47

Jeg kan sende vedlegg på 100mb fra samme konto om jeg sender fra PC...??
medlem i 191 måneder
 

Re: e-post feil fra iPhone 6s

Innleggav erlingni » fre 11.11.2016 16:54

Alle grensene kan defineres (evt. fjernes) av (Exchange)administrator, så det er egentlig ikke noe fasitsvar på størrelse.

Det finnes en grense for å sende, og en for å motta. Siden du sender er det derfor maksgrensen for å sende som gjelder, samt maksgrensen for å motta hos de du sender til.
Men jeg tror ikke det er det som er problemet her.

I tillegg kan nemlig (Exchange)administrator definere at når mailboxen din er full (etter den grensen han definerer som full), skal du få begrensninger (som f.eks. å sende, delvis sende, motta eller begge deler). Dette er for å tvinge deg til å begynne å slette eller flytte mail, men samtidig begrense omfanget av sperren, slik at du får gjort det du skal.
Jeg tror det er dette som skjer med deg, ut i fra det du beskriver.
Du kan enten slette, eller be administrator gi deg en høyere grense. Selv om du har mange gb tilgjengelig (dette er vel en konto som inkluderer mer enn bare mail?), kan det ligge ytterligere en begrensning på selve mailboxen din. Be de som du hoster av dobbeltsjekke dette.
medlem i 134 måneder
 

Re: e-post feil fra iPhone 6s

Innleggav bzzlink » fre 18.11.2016 17:27

thfroysa skrev:Jeg kan sende vedlegg på 100mb fra samme konto om jeg sender fra PC...??


Men da sender du til noen i samme organisasjon som deg selv, i samme nettverk kanskje? Veldig få epost systemer som lar deg sende 100-vis av mb over mail eksternt
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere