av gormnass » tir 28.03.2017 8:51
Om du ikke logger deg av på riktig måte før du sletter enheten, vil personlig informasjon bli liggende igjen på enheten.
Dette bør du gjøre før du vil selge din iphone/ipad for å unngå å miste informasjone eller få problemer senere:
(om du allerede har slettet alt innhold og solgt enheten, se metode 2)
1. Du må først av alt fjerne sammenkoblinger, feks. med (event) Apple Watch.
2. Deretter bør du ta en sikkerhetskopi.
3. Etter dette logger du deg av iCloud fra enheten. (Instillinger > iCloud (scroll ned) trykk "Logg av" (eldre IOS, trykk "Slett konto")
4. Trykk på "Logg av" igjen, deretter trykker du på Slett fra iPhone og oppgi ditt passord.
5. Logg av iTunes og AppStore (Instillinger>itunes og AppStore > Apple-ID > Logg av.
6. Deretter går du til instillinger > Generellt > Nullstill > Slett alt innhold og alle instillinger. Her må du oppgi Apple-id og passord.
7. Har du tidligere lagt inn enhetskode eller restriksjons-kode må du også oppgi denne. Trykk deretter Slett [enhet]
Metode2.
Har du allerede kvittet deg med enheten må du gjøre det slik:
1. Be den nye eieren om å slette alt innhold og alle innstillinger slik det er beskrevet ovenfor.
2. Hvis du bruker iCloud og Finn iPhone på enheten, logger du på iCloud.com eller Finn iPhone-appen på en annen enhet, velger enheten og klikker på Slett. Når enheten er slettet, klikker du på Fjern fra konto.
3. Hvis du ikke kan gjennomføre trinnene ovenfor, endrer du Apple-ID-passordet ditt. Dette vil ikke fjerne personlig informasjon som er lagret på den gamle enheten, men det hindrer at den nye eieren sletter informasjonen din fra iCloud.
4. Hvis du bytter til en telefon som ikke er fra Apple, må du avregistrere iMessage.
5. Hvis du bruker Apple Pay, kan du fjerne kreditt- eller betalingskort på iCloud.com: Velg Innstillinger for å se hvilke enheter som bruker Apple Pay, og klikk deretter på enheten. Klikk på Fjern ved siden av Apple Pay.
mvh Gorm