SMS-Spam fra MrDeal

Diskuter alt omkring Apples iPhone

SMS-Spam fra MrDeal

Innleggav arntss » man 31.10.2016 20:22

Jeg har i dag fått flere SMS fra MrDeal. Disse ønsker jeg ikke å motta.
Jeg klarer ikke blokkere denne, eller jeg kan sette den opp sånn at jeg ikke får varsler når det kommer meldinger. Men der stopper det.
Det er ikke mulig å finne noe annen info om avsender enn at det er MrDeal, ingen nummer viser hvor dette kommer fra.

Er det noen andre muligheter via feks nettleverandøren? Jeg bruker Telia og søkte på nettsidene deres, men fant ikke noe relevant på dette emnet der.
Jeg har funnet dette hos Apple Support: https://support.apple.com/no-no/HT201229 Men dette er omtrent det jeg har gjort, og det er for meg ikke godt nok. Jeg ønsker ikke å motta meldinger i det hele tatt.

Er det noen som vet noe om dette og kan opplyse, så setter jeg stor pris på det.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: SMS-Spam fra MrDeal

Innleggav butare » ons 02.11.2016 10:17

Hvis du oppretter denne avsender som en kontakt på telefonen har du en mulighet for å blokkere kontakten. Er det dette du har prøvd?

Edit: Gikk til slutt inn på linken du la ved. Det svarer på spørsmålet. Har ingen annen løsning desverre.
medlem i 198 måneder
 

Re: SMS-Spam fra MrDeal

Innleggav arntss » ons 02.11.2016 11:19

Takk for svar. Jeg fant selv ut at jeg kunne tappe på bildet av "avsender", der fikk jeg mer info enn om jeg gikk på info tegnet. Men det jeg måtte gjøre, siden det ikke var mulig å finne noe nummer på avsender var rett og slett å ringe fra den posisjonen pga at jeg der fikk den muligheten, og da fikk jeg mulighet til å legge inn denne som en ny kontakt og deretter blokkere den. Noe knot, men det gikk... Har ikke fått noe mer siden jeg gjorde det.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]