iCloud

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iCloud

Innleggav 29b » man 17.10.2016 19:32

Hei! Jeg bruker iCloud for å ta backup av bildene mine, men i dag merket jeg at det kun er bildene innpå iPhonen som blir lagret der. Er det mulig å lagre bildene i iCloud etter at jeg har lastet de over på macen? :-) altså at jeg på en måte bruker iCloud som en slags ekstern harddisk, for alle bildene og videoene mine, ikke bare de som er på mobilen
medlem i 127 måneder
 

Re: iCloud

Innleggav nils.j » man 17.10.2016 23:10

Hei.
Ja, det bør være mulig. Gå til systemvalg via eplet oppe til venstre, og når det kommer opp, går du til iCloud, som du finner på den tredje linjen. Klikk deg inn der det står om bilder og kryss av at du vil ha hele iCloud-biblioteket opp i skyen. Om du har mange bilder, kan du overskride gratiskvoten på 5 GB, men det koster lite.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: iCloud

Innleggav 29b » tir 18.10.2016 19:43

Tusen takk for svar! Må jeg manuelt laste over bildene og videoene til iCloud, dersom jeg ønsker å ha de i iCloud, men verken har bildene på macen eller iPhonen? Altså om det går an å slette bildene og videoene fra macen og iPhonen, men likevel beholde alt i iCloud? :-)
medlem i 127 måneder
 

Re: iCloud

Innleggav vikingbear » ons 19.10.2016 14:34

Ikke hvis du bruker iCloud photobibliotek. dersom du sletter et bilde på en av enhetene dine, slettes det fra skyen og fra alle andre enheter som er knyttet til dette biblioteket.
medlem i 175 måneder
 

Re: iCloud

Innleggav nils.j » ons 19.10.2016 16:02

Du begynner med å styre bildene dine fra Macen til iCloud via Systemvalg.
Deretter går bildene automatisk opp til Bilder på iCloud. Nå har jeg nettopp gjort føgende:
- Jeg slettet et bilde på Macen, og det ble værende på iCloud.
- Jeg slettet en video på iCloud, og den forsvant umiddelbart fra iPhonen, hvor jeg hadde den.
Jeg håper dette var svar godt nok for deg. Og så er det bare å feile og prøve - eller motsatt. :-)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]