iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » ons 26.10.2016 9:38

Dritt. I morges skrudde den seg av ved 10% og nå på jobben etter å ha vært oppladet til rundt 50% skrudde den seg av ved 40%. Fikk skrudd den på igjen etter noen minutter, men så skrudde den seg av med en gang jeg skulle taste inn SIM-koden. Dette skjedde to ganger på rad. Plagsomt

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » ons 26.10.2016 15:45

Det er noe dritt, kan slå på en gang ja men man kommer bare til sim koden.
Lurer på om jeg skal vente på en oppdatering til, eller om jeg skal sende den på rep snart.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » ons 26.10.2016 21:38

Min har ikke skrudd seg av igår og idag, men batteriprosenten er, i mangel av et norsk ord, erratic. Igår kveld ble den stående på 7% i unormal lang tid etter forholdsvis rask 'utlading' i løpet av dagen (uten særlig mye bruk).
Idag var den lenge på 39%.

Harctatt noen normale omstart i tillegg til hard reboot, og med flymodus ved omstart.

Idag skal jeg prøve å få til en total utlading av batteriet.
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » fre 28.10.2016 14:00

Siste oppdatering hjalp ikke noe. I dag skrudde den seg av på 40% etter å ha tatt et par bilder ute. Litt kjølig, men absolutt ikke kaldt nok til at temperaturen skulle hatt noe å si.

Fungerer det å få sånt fikset på erklamasjon tro, eller er det kun garanti som gjelder?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » lør 29.10.2016 17:40

Har fulgt med på Apple forumet i utlandet og det er mange med samme feilen.
Apple har testet batteriet på et par forum brukere og det var ingen feil.
Dem har sagt at dem jobber for å finne feilen og at det vil komme ny oppdatering men det kan ta litt tid.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » man 31.10.2016 12:51

Godt å høre at det jobbes med saken :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav vikingbear » man 31.10.2016 18:36

Ganske sikker på at dette er et software problem som løses ved en oppdatering. Jeg fikk disse problemene som er beskrevet her, etter oppdatering til iOS10. Etter 10.1 er mitt batteri som normalt. Iphone 6S. SÅ selv om det ikke er alle som har fått løst problemet etter siste oppdatering, tror jeg det er all grunn til å tro det vil ordne seg
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav mortengutt » ons 02.11.2016 11:03

Jeg har samme problem på min iPhone 6S Plus, kjøpt i oktober i fjor. Aldri hatt problemer med dette før men begynte skje for ca 1,5 mnd siden. Men det skjer KUN når jeg er ute i "kulda" (om du vil kalle 3-7 grader kulde). Telefonen blir jo litt kaldere enn på sommeren og da blacker den alltid ut, enten om batteriet er på 30% eller 85%. Har testet dette over flere ganger, resatt telefon men skjer hver gang jeg har telefonen ute mer enn 10 minutter.

Da slår den seg av og kommer ikke på før 10-20 minutter senere.

Jeg har forståelse for at telefonen kan bli for kald og varm på sommeren, men i +5 grader kjøper jeg ikke dette. Ved skikkelig vinter og minusgrader er dette fullt forståelig.

Andre som opplever dette? Jeg har vel krav på service på dette selv om telefonen er 1år og 1 mnd?
medlem i 222 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » ons 02.11.2016 11:13

Andre som opplever dette?

Det minner jo om mitt problem (se tidligere i tråden), men for meg er det ikke like repeterbart som det er hos deg. Jeg har inntrykk av at det skjer oftere når det er kaldt, men i dag testet jeg å bruke kameraet flere ganger (med ca 80%) ute i "kulden" og den oppførte seg pent. I morges var jeg også nede i rundt 4% før den skrudde seg av.

Etter 1 år må man benytte seg av reklamasjon og ikke garanti. Men jeg mener nå at dette burde kunne gå på reklamasjon.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » ons 02.11.2016 19:30

Kjøpte du den i Norge er det 2 års garanti.

Ikke hørt om lignende feil det med at den slår seg av pga kulde og at den ikke vil på igjen før 15 min etterpå.

Noen her som har lagt inn nyeste iOS 10.1.1 og om den har slått seg av etter det?
Innstalerte det i gårkveld, 44% nå så får vi se om denne oppdateringen hjelper..
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav Reidun » tor 03.11.2016 14:28

Jeg har både iPhone 6 og iPhone 7 som oppfører seg sånn. Kan gå ut på en times tur, ute er det alt mellom 0 og 7 grader. Prosenten sto i dag på 74 % (iPhone 6 )og når jeg kom inn sto den på 5 %. Satt i lader og vipps så var den oppe på 73 %.
iPhone 7 tapper seg med ca 50 % av batteriet i løpet av natten og er den fysisk slått av så tapper den seg med 30 % ved oppstart.7 er sendt inn som reklamasjon. Hadde overhodet ikke disse problemene før jeg oppgraderte til 10.0.3 så er rimelig overbevist om at dette er en softwarefeil.

Fikk akkurat beskjed om at tlf. er ferdig på service med følgene bemerkning:

Arbeidsbeskrivelse: Gjenopprettet og reinstallert software til iOS 10.1.1. Gjennomført Apple diagnosetest, testet batteriets helse, kapasitet og lading. Ingen feil funnet. Testet ok. Sjekket batteriets fysiske tilstand, ingen feil funnet. Test ok.

Så nå returneres tlf. akkurat som den var da den ble sendt inn. (!) (!)
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » fre 04.11.2016 18:59

Ja og slikt beskriver dem på Apple.com forumet og at det ikke er noe feil å finne.

Etter oppdateringen 10.1.1 har den ikke slått seg av mere på begge mobilene i huset her!
Siden vi bare har fått ladet ut batteriet to ganger hver er det ikke helt sikkert at feilen er fikset, men det finner vi ut i løpet av noen dager til.

Hvordan har det gått med deres iPhone etter den nyeste oppdateringen som kom for 2-3 dagers siden?
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav Reidun » fre 04.11.2016 21:04

Reidun skrev:Jeg har både iPhone 6 og iPhone 7 som oppfører seg sånn. Kan gå ut på en times tur, ute er det alt mellom 0 og 7 grader. Prosenten sto i dag på 74 % (iPhone 6 )og når jeg kom inn sto den på 5 %. Satt i lader og vipps så var den oppe på 73 %.
iPhone 7 tapper seg med ca 50 % av batteriet i løpet av natten og er den fysisk slått av så tapper den seg med 30 % ved oppstart.7 er sendt inn som reklamasjon. Hadde overhodet ikke disse problemene før jeg oppgraderte til 10.0.3 så er rimelig overbevist om at dette er en softwarefeil.

Fikk akkurat beskjed om at tlf. er ferdig på service med følgene bemerkning:

Arbeidsbeskrivelse: Gjenopprettet og reinstallert software til iOS 10.1.1. Gjennomført Apple diagnosetest, testet batteriets helse, kapasitet og lading. Ingen feil funnet. Testet ok. Sjekket batteriets fysiske tilstand, ingen feil funnet. Test ok.

Så nå returneres tlf. akkurat som den var da den ble sendt inn. (!) (!)


Og enda flauere må det være for dem å levere den med totalt utgått batteri. Var ikke mulig å slå den på uten at den fikk ladet litt. Fulladet nå så da får jeg se det hele an til mandag og event. ta en ny retur av telefonen.
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » søn 06.11.2016 14:25

Min 6s ser ut til å være helt i orden igjen.
For feilsøking startet jeg med å slette siste installerte app er, skru av iCloud nøkkelring, kjørte en backup før jeg slettet alle innstillinger og innhold.

Så gjenopprettet jeg fra backup.
På det tidspunktet så det ikke ut som noe hadde hjulpet, og batteriet oppførte seg fortsatt merkelig, med store hopp. Men ofte stanset batteriprosenten på tilfeldige steder, og beveget seg ikke på lang tid. Dette hendte bl.a. på 1%, og da satte jeg på en lang film på YouTube, og batteriet holdt ut i over 2-3 timer til. Dette hendte to ganger, og den siste gangen fikk jeg kjørt batteriet helt ut, og jeg satte i laderen flere ganger for å sjekke om batteriet kanskje hadde litt mer, og det hadde den.

Hvis jeg skal personlig og uvitenskapelig gjette, så er det som noen andre har vært borti; batteriet ble ukalibrert ved oppgradering til nytt OS.
Batteriet måtte utlades skikkelig, og da det tilsynelatende gikk tomt (en rekke ganger), plugget jeg inn laderen for å få liv i telefonen (i 1-2 minutter), og fortsatte utladingen f.eks ved bruk av Youtube.

Nå er batteriet kanskje nede 75-80% når jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen. Fornøyd nå, men synes det er rart ikke Apple kan komme mer på banen for å veilede.

@Reidun; du beskriver nøyaktig slik min telefon også oppførte seg. Prøv med utlading, og bruk god tid på det.
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » man 07.11.2016 10:08

Etter jeg fikk den siste iosen har den blitt bedre.
Nå har den bare slått seg av en gang på 5 dager og det var fordi jeg startet den på nytt med lite batteri.

Feilen nå er at når den kommer til 15% så går den ikke lavere før batteriet er tomt.
Den kan også droppe 20% på natten, i går hadde jeg 50% og sto opp med 29%.
Den slutter å telle ned helt til jeg starter mobilen på nytt, da gikk den opp fra 29 til 38% da teller den normalt ned etter omstart. Dette skjer ikke hvis den har mye strøm før natten, men om man har halvparten eller mindre begynner den å vise feil over natten.

Virker som at oppdateringen har gjort stor forskjell, før slo seg plutselig av hver dag til anhver dag, nå må man bare lade opp batteriet når den "låser" seg på 15%

Turimblar: Ja det virker som at den er ukalibrert etter ny iOS og at den ikke vil bli kalibrert ordentlig.
Skal prøve tipset ditt med å lade den ut ved å plugge i laderen flere ganger.
medlem i 163 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]