iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » lør 15.10.2016 6:42

Hei.

Har en 6s som plutselig tror den er tom for strøm, setter i lader og tar den ut så virker den.
Dette skjer hver gang når batteriet er rundt 50%

Samboeren min sin er sånn også, og jeg vet om en som sendte den til reparasjon og fikk nytt batteri, men den er sånn fortsatt..
Noen som har vært borti det samme?
Har prøve alt ang kalibrering av batteri.

Skal prøve å se hvordan jeg kan få lagt inn ios9 å se om det hjelper.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav jokkmokk » lør 15.10.2016 20:22

Samme problem, viser alt fra 10 til 30% strøm igjen og slår seg av. Plugger i kabel og den virker igjen.
Hender at den viser mer strøm etter restart. Har 6s 64GB.
Kompis med 6s plus har samme problem.
Software eller hardware?
medlem i 136 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » lør 15.10.2016 21:17

Jepp, har opplevd det med min 6s også etter oppdatering til iOS 10.xx. Det har ikke hendt de siste dagene, men synes batteriet har ladet seg raskere ut enn vanlig.

Historisk sett har det gjerne gått noen dager til opptil et par uker etter hovedoppgraderinger før batteriet har 'stabilisert' seg, og fungert optimalt igjen på mine telefoner.
Får håpe det er tilfellet denne gangen også.
medlem i 228 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » lør 15.10.2016 22:54

Ja spørsmålet er om det er noe med iosen siden begge mobilene har virket fint i et år, rart det skjer nesten samtidig med begge mobilene.

Den ene iPhone 6s fikk problemet en uke etter ios10 kom ut, og min fikk problemet nå så det er jo litt rart at min har fungert i en mnd på ios10 før problemet kom.

Ikke godt og si, siden en bekjent har fått nytt batteri på garantien og den fortsatt slår seg av så er jeg skeptisk til å levere den på verksted. Kan vel fort ta et par mnd før den er ferdig.

Får vel se an litt og ha med USB batteri i mellomtiden så man får slått den på, når den får lader koblet til kan man ta den ut og da funker den normalt.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav furia » tir 18.10.2016 12:28

mIn iPhone 6 fikk samme problemet i vår.

Prøvde oppdateringer, resetting og kalibrering. ALT.

Har hatt lignende problemer med andre iphones tidligere. Etter noen uker krangling med elkjøp og m"care" så sjekket de tilslutt batteriet og det ble byttet på apples garanti. (nå fikk jeg ikke swap av en eller annen grunn).

De ville ikke si hva som var galt med den, slik at jeg kan bruke samme problem som grunn til heving av kjøp når det skjer igjen. Men forsto at det var hardware.

Er jo klin umulig å ha en telefon som slår seg av hele tiden, spesilet når man tar bilder.

Reklamer! Apple må slutte å lage produkter som ikke holder og hvor prossesen med klaging er så lang og krunglete. En mobil må jo være mobil! Ikke være koblet til strømnettet hele tiden.
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » tir 18.10.2016 12:46

Samme problem her med 6s. Opplevde det første gang i sommer og det var da på iOS 9.

Jeg har inntrykk av at det skjer om telefonen brukes når den er kaldere enn vanlig. Om jeg bruker den ute når det er kjølig og det er lite batteri eller om den har ligget på et kaldt soverom om natten. Det ser ut som den skrur seg av kun om den brukes. Altså om jeg jeg sjekker telefonen om morgenen om den har ligget kaldt så er den fremdeles på selv om det er lite batteri, men skrur seg gjerne av etter noen sekunder.

Om jeg prøver å skru den på med en gang vises indikatoren om at den må plugges inn. Om jeg venter litt lar den seg skru på igjen, men da går det gjerne ikke mange sekundene før den skrur seg av på nytt.

Ikke mange dagene siden jeg stod på bussen med en telefon som ikke ville være på og håpet på at det ikke var kontroll...Ganske kjipt.


Edit: I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve trikset som er nevnt her https://discussions.apple.com/thread/74 ... 0&tstart=0

Telefonen hadde ligget i vanlig romtemperatur i natt og var på ca 20% i morges. Da jeg begynte å bruke den gikk det bare noen sekunder før den skrudde seg av. Jeg puttet den i laderen og fikk skrudd den på igjen og det samme skjedde på nytt. Tredje gang, igjen etter å ha ladet bare et minutt ca så ble den værende på. Jeg startet videoopptak for å tømme den for batteri, og den gikk fra ca 20 til 1% på rundt et kvarter. Så brukte den en god halvtime! på den siste prosenten før den skrudde seg av. Snodige greier...

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » fre 21.10.2016 7:47

Sånn er min også, den kan virke lenge på 1%
Det er ikke temperatur relatert på min.

Utrolig kjipt å ikke ha en mobil som man kan stole på.
Må liksom ha med seg USB batteri og ladekabel.
Noen ganger bare stopper batteri prosenten og holder seg lenge på feks 36% har jeg hatt i 2 timer nå, restarter jeg den så blir det mere strøm som teller kjapt ned igjen.

Får se an litt til om Apple kommer ut med en oppdatering snart, hvis det da ikke hjelper så må den vel sendes inn. Kjipt at det skal ta så utrolig lang tid å få reparert en mobil.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » fre 21.10.2016 9:14

Mulig det er ønsketenkning, men nå virker det som det hjalp å lade telefonen helt ut. Skal gjøre et forsøk til på det i helgen og se om det blir/gir en illusjon av å bli enda bedre :-) Jeg er vel egentlig ikke så veldig optimistisk, men skader ikke å prøve.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » fre 21.10.2016 16:37

Hehe, har ladet min ut flere ganger å prøvd alt utenom og legge inn eldre ios.
Siste to dagene nå har jeg startet telefonen på nytt rundt 25% for og få riktig batteri prosent og da ser den ut til å virke bedre.

Dette blir bare spekulasjoner men kan det ha noe å si at man bruker 2A lader?
Har lest et sted at Apple sier det går fint å bruke iPad lader.
Bruker som oftest en IKEA lampe som har USB utgang på 2A og hvis ikke bruker jeg iPad laderen.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » lør 22.10.2016 11:07

Tidligere år så kunne man gå på nettsidene til Apple, velge Support, finne kategori for problemet, og i noen tilfeller kunne du da få tilsendt en mail hvor man startet en diagnostisering for telefonen og sendte inn dette til Apple.

Har prøvd å finne tilbake til denne metoden, men uten hell. Er den utgått til fordel for ny metode?

Hadde vært interessant å se hva en slik diagnose kom opp med :-/
medlem i 228 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav furia » søn 23.10.2016 17:03

Fått tilbake tlf med nytt batteri og det er definitivt hardware. For jeg har bare lagt inn fra icloud backup alt sammen. Og nå har jeg batteri hele dagen. Kan tilogmed ta bilder.

Jeg har før gjort akkurat det samme som dere skriver og hatt de samme problemene.

Det er nok en kjent feil som apple vet om men ikke vil ta kostnadene med å bytte batteri.
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » søn 23.10.2016 18:45

Men dette hendte først på min 6s da iOS 10 ble installert. Sånn sett synes jeg det er rart hvis det er hardware-problem på min.
medlem i 228 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » man 24.10.2016 17:34

Mulig det, får bare vente å se om neste oppdatering fikser problemet.
Batteriet varer lenge og alt fungerer, nå har den slått seg av anhver dag.

Det er jo litt tilfeldig at dem fleste har fått problemer etter et års bruk da ny iOS kom..
Mye mulig dem trenger reparasjon også, får bare gi det litt tid og se på neste oppdateringene som kommer.
Det er vel evnt 2 år reklamasjon hvis en oppdatering ikke hjelper.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » tir 25.10.2016 8:38

Nå virket det som at min hadde stabilisert seg, og da kom plutselig iOS 10.1 :rolls eyes:
Installerer nå, og så krysser jeg fingrene for at batteriet gjør jobben sin normalt.
medlem i 228 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » tir 25.10.2016 17:31

Innstalerer nå jeg også, står ingenting om feilretting på batteriet, men kan jo hende det hjelper!

Si i fra hvordan det gikk etter et par dagers bruk da :-)
Spent på om dette kan løse problemet.

Når jeg sto opp i dag så slo den seg av så da hjalp ikke oppdateringen..
Begynner å bli lei, Kan jo vente på neste oppdatering men tror nok ikke det hjelper.
medlem i 163 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]