iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » man 07.11.2016 12:55

Det ser ikke ut som min 6s har blitt bedre med 10.1.1. Tok frem telefonen på t-banen i dag (da var den på over 70%) og fikk sjekket en melding før den skrudde seg av. 5 minutter senere ville den fremdeles ikke skru seg på, men da jeg plugget i nødlader ble den glad og fornøyd og glad og staret opp igjen med over 70% batteri.

Jeg er dessverre ikke overrasket over at telefon levert til service kommer tilbake uten at noen har gjort noe med den :-(

Jeg får vel gjøre enda flere forsøk på å lade ut batteriet igjen og se om det har noen effekt.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav Reidun » tir 08.11.2016 8:17

iPhone 7 er levert inn igjen så da får vi se hva de gjør denne gangen . :-/
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav suleman » tir 08.11.2016 20:57

Reidun skrev:iPhone 7 er levert inn igjen så da får vi se hva de gjør denne gangen . :-/


jeg hadde samme med iphone 7 plus, leverte til eplehuset, etter 3 dager fått bekreftelse fra verkstedet at de funnet feil med iphone, ble anbefalt å kontakte apple care å få ny iphone, kontaktet apple care, tilbake levert iphone og 2 uker etter har fått ny iphone 7 plus fra apple store.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav Reidun » tir 08.11.2016 23:18

suleman skrev:
Reidun skrev:iPhone 7 er levert inn igjen så da får vi se hva de gjør denne gangen . :-/


jeg hadde samme med iphone 7 plus, leverte til eplehuset, etter 3 dager fått bekreftelse fra verkstedet at de funnet feil med iphone, ble anbefalt å kontakte apple care å få ny iphone, kontaktet apple care, tilbake levert iphone og 2 uker etter har fått ny iphone 7 plus fra apple store.


Jeg må ta det via Telia siden den er kjøpt i en av deres butikker, men håper det ordner seg denne gangen. Hvis ikke får jeg ta en tur ned til eplehuset jeg også.
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav Reidun » man 14.11.2016 9:16

Da fant de feilen og ny tlf. er sendt fra Apple. Estimert levering er i dag. :-)
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav kurka » ons 16.11.2016 14:14

Håper det er nok kinesere som har problemet til at Apple finner ut av problemet:
http://www.macworld.com/article/3142026 ... tk.rss_all

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav alidal » man 21.11.2016 5:25

Har samme feil på Iphone 6... Under 10 grader og opp mot 50% batteri, kan den slå seg av og når den så bli tilkoplet lading viser den samme batteristatus som da den slo seg av!
medlem i 149 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » man 21.11.2016 18:01

Nå sier Apple at det er feil på batteriet https://www.apple.com/de/support/iphone ... dshutdown/

Rart det oppsto feil for mange akkurat etter et år når iPhone 7 ble lansert.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav vikingbear » ons 23.11.2016 11:31

Jeg trodde dette var en software sak.

For meg oppsto problemet etter installasjon av iOS 10, og forsvant etter en oppdatering (til iOS 10.1 tror jeg).

Men jeg var innom Eplehuset og sjekket, og min telefon (6S) var blant serienummerne som var godkjent for batteribytte. Så nå blir det nytt batteri på meg i alle fall.

Jeg har uansett aldri vært helt fornøyd med batteriet på denne telefonen. Da jeg hadde hatt den i noen få måneder, var jeg nødt til å slette telefonen og sette den opp på ny, siden den konstant tappet batteriet selv om den ikke var i bruk. Så noe rart har det vært med dette batteriet helt fra starten
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » tor 24.11.2016 9:20

Min 6s har fungert fint de siste ukene (nærmere måneden?), men jeg kom tilbake fra utlandet sist søndag, og skulle ta bussen på vei hjem fra Oslo S, da konka den ut helt plutselig med ca 50-60% batteri igjen. Det betød at jeg ufrivillig snek på bussen da jeg ikke fikk kjøpt billett (hadde gått på bussen allerede).

Kommer til å stikke innom Eplehuset. Dette er uholdbart... :rolls eyes:
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » søn 27.11.2016 8:56

Ja det er ganske irriterende å aldri vite når man er uten mobil når man er utpå og har glemt USB batteriet :-)

Kan man levere den til hvem som helst reperatør?
Lurer på hvor det går raskest på og få den tilbake.
Min er kjøpt hos telia.
Nå har den ikke skrudd seg av på flere uker bortsett fra et par dager siden når jeg hadde 7 prosent.
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » søn 27.11.2016 20:11

Ja, en powerbank er smart å ha med seg :-)

Vet ikke hvordan det er med telefon kjøpt hos Telia, men jeg kjøpte min fra Apple.no, og da mener jeg man kan levere den hos Eplehuset.
Ettersom Apple nå har kommet med dette batteribytte-programmet, ville jeg ringt dit.

Er det jo noen som har foretatt bytte enda, og som vet om det tar lang tid?
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav vikingbear » man 28.11.2016 13:59

Leverte min en tirsdag (må sendes fra lokal eplehuset butikk til verksted). Ferdig "feilsøkt" i dag mandag etter 6 dager. Batteri bestilt, og forventet ferdig til helga. Altså omkring 10-12 dager. Men jeg var veldig tidlig ute, det er mulig det blir noe mer kø.
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav turimblar » fre 09.12.2016 9:24

Har ikke sendt inn min enda. Passer bare på å ha ladet opp hver natt, og så ikke gå ned til 'buggens' smertegrensen, hva nå den enn er...
Men nå har jeg lest at Apple kan mene de kan rette feilen via en software update, og det er egentlig det jeg håper på er løsningen for problemet. Det dukket jo opp like etter oppdatering til iOS 10.x

Krysser fingrene for at det blir løsningen.
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone som slår seg av og må ha lader for å bli slått på

Innleggav applegeek » lør 17.12.2016 8:44

Jeg har lest at apple sier feilen oppsto da batterie fikk litt for lenge luft under produksjonen. Men hvorfor alle sliter etter et år er jo rart.

Sendte inn min via telia, fikk gratis postlapp av telia til et mobylife verksted i Lier.
Det tok under to uker så er telefonen på vel tilbake i posten med nytt batteri.
medlem i 163 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron