"Treg" iphone 7..

Diskuter alt omkring Apples iPhone

"Treg" iphone 7..

Innleggav premium2006 » fre 23.09.2016 19:48

Fikk iphone 7 i dag. La inn alt fra 6s backup i icloud. Har lagt inn sikkerhetskopien på de siste 3 iphonene mine. Dette har fungert strålende. Denne gangen sysnes jeg iphone 7 er merkbart tregere enn 6s. Har en 6s jobbtelefon(lite apps på denne) som er mye kjappere.. merker det spes på multitasking(dobbeltrykk hjem knapp) og starting av apper.

Bør jeg sette opp tlf som ny? Er det mulig å gjøre det uten å miste data som sms osv. Hva med kontakter? Bruker ikke itunes lenger. Har alltid sikkerhetskopiert til icloud.

Mulig å sette opp som ny og kun hente kontakter og biler fra icloud?

Jeg har mye data og bilder, så jeg lurer på om telefonen kanskje bruker litt tid på indeksering av nye data..? Kan det være derfor?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: "Treg" iphone 7..

Innleggav stabx » fre 23.09.2016 20:50

Dette er nok pga indekseringen ja! Leste et sted at det kan ta opp til et par dager før telefonen har fått indeksert all informasjonen. Spesielt kamerarullen, med tanke på alle de nye søkefunksjonene. Feks; Finn bilder som ble tatt i København sommeren 2014 osv.
Så la det hvert fall gå litt lenger tid før du resetter telefonen.
medlem i 178 måneder
 

Re: "Treg" iphone 7..

Innleggav premium2006 » fre 23.09.2016 21:31

skal gi den litt tid,men den er altså merkbar tregere enn 6s.
Ser i kamerarullen at den bruker laaang tid på å åpne en video som er lagret lokalt på telefonen..virker som den må hente ned data for å spille av. slo av optimalisering av bilder, og slo på "last ned originaler fra icloud"

Hva skjer om jeg setter den opp som ny,legger inn apple id og slår på icloud. Vil den da hente bilder og kontakter fra icloud? Gjør den det, kan jeg leve uten innstillinger,apper,sms osv.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: "Treg" iphone 7..

Innleggav stabx » fre 23.09.2016 21:40

Jeg gikk fra 6s Plus til 7 Plus, og har ikke merket at den er noe særlig tregere. Den første dagen var den litt seig, men det kom seg etter hvert!
Når det gjelder iCloud, er jeg ikke helt sikker. Jeg har alltid bare installert hele backupen, vet ikke om det er mulig å velge hva du vil ha inn på den nye.

En ting jeg også leste, men som jeg ikke er helt sikker på om er sant, er at 7 og 7 Plus bruker bare de to 'lav-energi' kjernene i prosessoren til å utføre helt vanlige oppgaver, og at det er derfor man ikke merker en særlig hastighetsforskjell fra 6s og 6s Plus.
medlem i 178 måneder
 

Re: "Treg" iphone 7..

Innleggav premium2006 » fre 23.09.2016 21:49

Tenker at bilder og kontakter som ligger i icloud må være mulig å synke tilbake til en ios enhet uten problem.. Noen som kan svare på dette???
Har litt lyst å sette opp telefonen på nytt for å bli kvitt ting jeg ikke bruker. Ny start rett og slett. Har vel en backup fra ganske mange år tilbake..
Gidder ikke legge alt av bilder over på macen, for så å legge tilbake på telefonen. Ønsker den organiseringen som jeg har pr. i dag.

Noen??

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: "Treg" iphone 7..

Innleggav stabx » fre 23.09.2016 22:09

Undersøkte litt.. Hvis du fremdeles har 6s'en oppe å går, kan du gå inn på instillingene og lage en ny backup, og velge hva du vil ta med, for så å installere den på 7'eren. Tar sikkert litt tid, men tror ikke det finnes en måte å gjøre det på sånn som du ønsker.

http://apple.stackexchange.com/question ... new-iphone
medlem i 178 måneder
 

Re: "Treg" iphone 7..

Innleggav premium2006 » fre 23.09.2016 22:13

setter opp som ny telefon nå, så skal jeg prøve å hente ned bilder og kontakter fra icloud.. går det ikke,legger jeg inn kopi fra 6s på nytt.

Edit: funka som snus..! Bilder og kontakter på plass! ny iphone..og kjapp som F!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]