iPhone 7 problemer

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone 7 problemer

Innleggav eigeek » man 19.09.2016 8:31

Heisann,

Jeg har problemer med relativt høy varme og ekstremt dårlig batteritid. Disse henger vel mest sannsynlig sammen men jeg klarer ikke å finne ut hva som forårsaker dette. Noen flere med disse problemene?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Frenk » man 19.09.2016 9:10

Det er ofte slik det første døgnet med ny telefon da den laster ned informasjon fra iCloud samt indekserer informasjon. Hvis det har pågått mer enn 2 døgn bør du sjekke hva som bruker batteri i innstillinger. Om det ikke gir noe svar er muligens løsningen å restore telefonen.
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav eigeek » man 19.09.2016 10:16

Har vært slik siden fredag morgen når jeg fikk den. Har prøvd både restore fra backup og en clean. Blir unormal varm på høyre side også så mulig det er en feil med dette produktet. Sitter i telefon med Apple Support nå for å høre.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Shiver » tir 20.09.2016 17:13

Noen som har hatt problemer med at det veldig ofte kommer opp at SMS ikke kunne sendes? Det virker dog som at mottaker får den første meldingen for mange sier at de mottar to meldinger fra meg når det skjer.

Og BankID på mobil er komplett umulig, får kun "En teknisk feil har oppstått" når jeg prøver å aktivere og de kunne ikke hjelpe meg på kundeservice i går.

Fikk nytt SIM-kort fra Telenor, så det kan jo være det som er årsaken.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Frenk » tir 20.09.2016 17:51

Tipper at nytt SIM-kort er problemet.
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav peermac » ons 21.09.2016 23:55

BankID på mobil må du sette opp på nytt via nettbanken din når du bytter SIM-kort. Det henger nok sammen med at noe av "identiteten" ligger i SIM...
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 22.09.2016 18:18

Ikke søren om jeg får til å koble sammen MBA og min nye iPhone 7+ sånn at jeg kan sende sms fra MBA. Fikk det fint til på 6+ og Yosemite/El Capitan, men nå med Sierra og ny mobil finner jeg ikke ut av det! Noen som har en enkel bruksanvisning i teskje-format?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav linhpham » ons 28.09.2016 16:34

Shiver skrev:Noen som har hatt problemer med at det veldig ofte kommer opp at SMS ikke kunne sendes? Det virker dog som at mottaker får den første meldingen for mange sier at de mottar to meldinger fra meg når det skjer.

Og BankID på mobil er komplett umulig, får kun "En teknisk feil har oppstått" når jeg prøver å aktivere og de kunne ikke hjelpe meg på kundeservice i går.

Fikk nytt SIM-kort fra Telenor, så det kan jo være det som er årsaken.


Har opplevd det samme med SMS. Hender også at jeg sender og at i følge mobilen så skal meldingen være sendt, men at mottaker ikke har fått den..
medlem i 90 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Shiver » søn 02.10.2016 0:08

Hvilken operatør har du?

Forsøkte fullstendig clean iOS restore fra DFU, satt opp som ny telefon (ikke gjenopprettet fra iCloud), fortsatt problemer med SMS. Kjører inn iOS 10.1 beta for å se om det hjelper, hvis ikke blir neste skritt å få nytt SIM-kort.

Snakket for øvrig med Telenor og de hadde ingen løsninger.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav ENohnstad » søn 02.10.2016 11:22

Trodde fjerning av jack skulle bedre batteri jeg....? Meget skuffet over batteri, i tillegg virker det å ta lenger tid å lade.
medlem i 138 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Coswordo » ons 05.10.2016 6:14

Fjerning av jacken gjør ikke noe med batteriet. iPhone 7 og 7plus har større batteri en de foregående iphonene, større batteri tar noe lenger tid å lade.

Har 7 plus, hadde 97% på starten av dagen i går, klokken 22:00 hadde jeg igjen 52%. Bruker telefonen ganske aktivt, så vil si batteritiden på 7plus er veldig bra!
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav TialovesMac » tor 06.10.2016 11:03

Jeg har hatt min Iphone en uke, batterikapasiteten er så dårlig at det er flaut. Batteriet varer fra 08:00 til kanskje 16:00, selv om jeg ikke bruker telefonen noe særlig. Sjekker epost, instagram og vg et par ganger i løpet av dagen.

Har også problemer med lyd når jeg har telefonsamtaler. Hører den som ringer meg langt borte, som om lyden skulle vært stilt på det laveste. De som jeg prater med hører meg godt.

Noen som vet om man kan reklamere på dette? Og kan man reklamere til en annen apple butikk enn den man kjøpte telefonen hos?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav Frenk » tor 06.10.2016 12:08

Sjekk batteriforbruket under innstillinger. Noe rart der? Hvis ikke, kontakt Apple.
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav suleman » lør 08.10.2016 8:17

Jeg har samme problem, har gått 2 dager nå, snakket med Apple, finner ikke noe problem med batteriet, har nullstilt via iTunes, ingenting hjelper. Jeg har full ladet igår kvelv kl 23:00 lagt inn bare alarmen men da våknet kl 08:00 batteri var 23% igjen, jeg har ikke noe 3rdje part app på iphonen etter nullstilt, sjekket nå batteri status, det står tid siden forrige fulllading: Bruk 26 minutter, ventemodus 9 time 22 minutter.
Noe råd eller forslag? IPhone 7 plus ble kjøpt Apple store(norsk)
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhone 7 problemer

Innleggav ronnyo » man 10.10.2016 10:36

Hvilken ios versjon bruker du? På min 5s ble batteritiden vesentlig redusert med 10.0.2. Gikk tilbake til 10.0.1 og batteritiden ble bra igjen.
Flere tråder på Apple sine forum som bekrefter det samme.
medlem i 182 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]