Utskrift av iPhone bilder

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Utskrift av iPhone bilder

Innleggav Hufse » lør 10.09.2016 21:40

Hei!

Noen som har skrevet ut bilder tatt med iPhone?

Hvilken størrelse?
Har søkt og lest en del på nettet, men anbefalingene om max størrelse spriker veldig.

Sensorstørrelsen er liten, så selv om de nyeste iPhonene har 12 mp , så kan ikke det helt sammenlignes med hverken aps, eller full frame sensor.

Håper derfor å høre fra noen som har skrevet ut bilder, og på hvilken bakgrunn.
Liker godt metalplate selv.

Takker
medlem i 186 måneder
 

Re: Utskrift av iPhone bilder

Innleggav wa393 » søn 11.09.2016 2:06

hei

jeg har bestilt bilder fra bilder app på mac.
når du velger bildene som du vil ha dem printet,så kommer automatisk opp anbefalte størrelser( avhengig av hvor skarpe bildene er).

du får prøve appen å se ;)
medlem i 198 måneder
 

Re: Utskrift av iPhone bilder

Innleggav lazor » søn 11.09.2016 19:39

Kanskje noe off-topic. Men jeg har bestilt bilder rett fra photos app`n på mac`n. Jeg syns bildene som kommer er dårlige, kan dette stemme? Jeg har noen som er tatt med iphone, og noen tatt med speilreflex, det er nesten ingen forskjell på disse, synes både farger og oppløsninger dårlig, nesten litt kornete. Noen flere som har erfaring med dette? Bildene blir allefall mye bedre når jeg printer ut med min Canon Pixma 7530.
medlem i 181 måneder
 

Re: Utskrift av iPhone bilder

Innleggav Hufse » tir 13.09.2016 22:10

"hei

jeg har bestilt bilder fra bilder app på mac.
når du velger bildene som du vil ha dem printet,så kommer automatisk opp anbefalte størrelser( avhengig av hvor skarpe bildene er).

du får prøve appen å se ;)"

Takk for svar.
Skal ta en nærmere titt.
Er litt skeptisk, tar nok kontakt med en profesjonell aktør/trykkeri.
medlem i 186 måneder
 

Re: Utskrift av iPhone bilder

Innleggav lazor » ons 14.09.2016 10:06

Jeg har et inntrykk av at det ikke spiller noen rolle om hvilken beskjæring bildene får, eller størelse. Det blir rett å slett elendig kvalitet uansettt! Kommer ikke til å bestille bilder der flere gang, selv om det frister masse forsi det er så enkelt!
medlem i 181 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron