iPhone SE batteri

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone SE batteri

Innleggav urgeflaske » tor 04.08.2016 17:30

Hei!

Jeg må nesten spørre siden jeg er svært usikker på om det er noe galt med batteriet eller ikke. Har skrudd av det meste som har blitt tipset om å skru av i diverse youtube videoer for å spare batteri. Har også skrudd av Bakgrunnsoppdatering. Men en ting jeg stusser på er når jeg sjekker Batteri under Innstillinger.

Messenger - 2,5t på skjermen - 2,5t bakgrunn.

Hvorfor kjører Messenger i bakgrunnen om jeg har skrudd av bakgrunnsoppdatering? Og hvordan kan jeg få notification om ny Snap om bakgrunnsoppdatering er slått av? Er det ikke meningen at apper som Messenger og Snapchat ikke skal oppdateres i bakgrunnen?

Men over til grunnen til hvorfor jeg lagde denne tråden. Som oftest tar jeg telefonen ut av laderen før jeg legger meg med 100%. Skrur alltid av wifi, og skrur på nattmodus og alarmklokke når jeg legger meg. Etter 7-8 timers søvn kan telefonen være på 97/98%.

Men feks idag morges brukte jeg telefonen konstant til surfing over wifi i 2,5 timer og da gikk da fra 88% til 64% (brukte Dolphin).

Uansett så føler jeg telefonen bare tapper strøm når jeg enten prater i telefon, hører på spotify eller gjør andre ting.

Er det faktisk noe galt med batteriet, eller er faktisk batteriet på SE dårlig? Det skulle jo liksom være så mye bedre enn 5S sitt batteri.
medlem i 112 måneder
 

Re: iPhone SE batteri

Innleggav Superhai » fre 05.08.2016 12:07

Bakgrunnsoppdatering er også per app, har du sjekket det. Ellers ikke se deg blind på prosenter. Det er bare en indikasjon på hva spenningen på batteriet er i forhold til hva det skal være når det er fullt og tomt. Ved høy bruk av radio og/eller cpu el så kan belastningen være høy og spenningen går ned. Du kan etterpå se at prosentene vil gå saktere nedover og til og med gå opp igjen. En bedre indikasjon om batteriet er dårlig eller har feil er å se på bruk fra fullt til tlf slår seg av.
medlem i 132 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]