Død iPhone gjenkjennes i iTunes, men sperret med kode

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Død iPhone gjenkjennes i iTunes, men sperret med kode

Innleggav anine93 » man 18.07.2016 21:43

Hei.

Jeg har en vannskadet iPhone som er fullstendig død, dvs ingen knapper fungerer, skjermen er helt svart, det er ikke noe reaksjon på noen ting og jeg fikk den tilbake fra et reparasjonssted idag som sa at det ikke var noe de kunne gjøre for å fikse den.

MEN det jeg oppdaget nå er at når jeg kobler telefonen til macen min via USB registrerer maskinen at det er en iPhone som kobles til. Hvordan er det mulig hvis telefonen er fullstendig død?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har 4000 bilder på den telefonen som jeg dessverre ikke har backup av, og som jeg synes det er helt forferdelig å miste. Jeg skulle så gjerne få tatt en sikkerhetskopi av disse, men meldingen jeg får når jeg kobler til telefonen er at den er sperret med kode (noe som stemmer), og at koden først må tastes inn. På grunn av at ingenting av skjerm, knapper etc fungerer er det jo derfor helt umulig for meg å få tastet inn koden på noe vis.

Betyr dette at løpet er kjørt, eller finnes det noen andre lure måter å gjøre dette på? Har prøvd x antall slike restore-programmer, men alle ber altså om denne koden.
medlem i 194 måneder
 

Re: Død iPhone gjenkjennes i iTunes, men sperret med kode

Innleggav knudar » tir 19.07.2016 22:55

Hei.
Jeg fikk inn en iPhone 6 engang for å skifte skjerm. Denne virket alt på bortsett ifra at den var helt svart. Der var det IC´n til skjermlyset som hadde gått. Hvis jeg lyste på skjermen med en sterk lommelykt, kunne jeg se no på skjermen, og da få skrevet inn kode. Slo så av kodelås og tok backup. Jeg sier ikke at dette er problemet hos deg, men det ligna veldig. Om denne IC´n er gått, er ikke telefonen reparabel med mindre du innehar alt av elektriske dippedutter og reparasjonsutstyr.
Test og se.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Død iPhone gjenkjennes i iTunes, men sperret med kode

Innleggav gormnass » ons 07.09.2016 10:25

Har du prøvd å koble den til en PC/Mac med USB? Om du har PC, så åpne Explorer og se om du finner telefonen i listen under My computer/Min datamaskin. Bildene skal da være tilgjengelig der (sjekk i mappen som heter DCIM). Om du var koplet til iCloud med telefonen så vil bildene dine ligger i skyen (sjekk www.iclolud.com og logg på med din apple-id)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]