Kjøp av ny iphone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Kjøp av ny iphone

Innleggav andee » tir 12.07.2016 13:43

Hei,

Har i dag en 5'er, og bestilt ny 6s plus.

Jeg vil gjerne ha den nye telefonen "som en ny telefon",altså ikke gjenopprette sikkerhetskopi, men likevel beholde kontakter og bilder. Vil dette ordne seg selv dersom jeg oppretter telefonen som ny enhet, og legger til min apple id? På min nåværende telefon står synkronisering av bilder og kontakter slått på under icloud synkronisering.

Dersom jeg resetter den gamle telefonen regner jeg med den ikke vil slette bilder fra icloud som er tatt med den telefonen?

Takk for hjelpen :)
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøp av ny iphone

Innleggav vikingbear » søn 24.07.2016 15:51

Du har sikkert allerede funnet ut av dette?
Dersom "kontakter" er huket av under iCloud innstillingene, betyr det at adresseboken din lagres i iCloud. Når du slår på iCloud med samme AppleID på den nye telefonen, kommer hele adresseboken inn på den nye telefonen.
Når det gjelder bilder, må du slå på iCloud bildebibliotek. Dersom dette er slått på, blir alle bildene dine lagret i iCloud. Når du slår på iCloud bildebibliotek på den nye telefonen, kommer alle bildene dine inn på den.

Jeg vil uansett sterkt anbefale deg å ha en backup av kontakter og bilder et sted uavhengig av iCloud.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere