Problemer med å vise video på iphone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Problemer med å vise video på iphone

Innleggav RC2 » ons 29.06.2016 14:17

Det siste året eller to, har jeg i perioder hatt vansker med å se på videosnutter jeg selv har filmet med iphone. Jeg klikker på filmen i bildebiblioteket for å se den, men da står "hjulet" kun og snurrer uten å klare å laste inn filmen. Er det flere som har dette problemet? Evt hva slags løsning finnes?

Jeg har en antakelse om at dette problemet oppstod etter en softwareoppdatering eller ny iOS tilbake i tid? Det er jo også slik at selv stillbilder til tider må "lastes inn", hvis dere skjønner hva jeg mener? Bildet er først litt uklart, og etter et sekund eller to, blir det tydelig. Det er også en sirkel her som viser innlastingsprosessen. Slik var det ikke på de tidligere iphonene jeg har hatt.

Så - er dette et hardwareproblem? Altså at det er min telefon det er noe galt med? Eller har flere lignende erfaringer? Har forresten iPhone 6 pluss (ny i 2014).

Takknemlig for alle svar :)

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Problemer med å vise video på iphone

Innleggav Tito » ons 29.06.2016 20:15

Sjekk under Instillinger - Bilder og Kamera om Optimaliser iPhone-lagring er aktivert
medlem i 182 måneder
 

Re: Problemer med å vise video på iphone

Innleggav RC2 » ons 29.06.2016 21:58

Ja det er aktivert

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Problemer med å vise video på iphone

Innleggav Tito » ons 29.06.2016 22:11

Da ligger alle videoer og bilder i iCloud, og må lastes ned før visning (tar mindre plass på iPhone)

Velg last ned og behold originaler så ligger alt på iPhone, (tar større plass) så går det kjappere
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere