Apple sender mail feil

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Apple sender mail feil

Innleggav weben » tor 31.03.2016 21:13

Nå skjønner jeg virkelig ingenting.
Oppgraderte min iPad til iOS 9.1 og aktiverte to-faktorautorisering. Fikk da en mail fra Pappa som hadde fått "aktiveringsmailen" Apple hadde sendt ut. Den var sendt ut til Pappa sin epost som aldri har vært koblet til min Apple-ID! Hva er dette for noe?

Har opplevd det samme før da jeg skulle nullstille passordet til mamma sin Apple-ID ble reset mailen sendt til min e-post, ikke hennes. Hva for noe tull er dette, sender Apple ut mail tilfeldig, og hvordan i huleste har de mailen til pappa?! Han har ikke Apple-ID engang.

Har dobbeltsjekka og mailadressen til pappa er ikke oppført noe sted på min Apple-ID og jeg har mottatt alle tidligere mail fra Apple (tror jeg, virker jo som de sendes helt tilfeldig).
medlem i 137 måneder
 

Re: Apple sender mail feil

Innleggav erlingni » fre 01.04.2016 11:50

Her høres det ut som at det er "recovery" eposten som benyttes.
Når man lager apple ID, oppgir man en alternativ epostadresse som kan benyttes dersom man både har glemt passordet og også har mistet tilgangen til eposten sin.
De fleste har vel glemt at de har gjort dette for flere år siden. Men her er det jo helt naturlig å benytte eposten til nærmeste familie f.eks. Men adressene kommer altså fra deg/dere selv.
medlem i 134 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron