Tredjepartsapper på Apple Watch har feil språk

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Tredjepartsapper på Apple Watch har feil språk

Innleggav espran » fre 25.03.2016 20:41

Hei,

Jeg kjøpte Apple Watch forrige uke, og valgte norsk som språk.
Dette fungerer helt fint med Siri og alle Apple sine forhåndsinstallerte apper.
Men på alle tredjepartsapplikasjoner som ikke støtter norsk blir tysk satt som språk i stedet for engelsk. Jeg har ikke funnet noen måte å endre dette til engelsk på, og har vært i kontakt med Apple Support som henviser meg til utviklerne av appene. Jeg har forsøkt å sende henvendelse til et par av utviklerne, men har kun fått foreløpig svar om at dette er noe de må sjekke opp nærmere.

iPhonen min er satt opp med Norsk Bokmål, og engelsk som "andre valg".
Har flere opplevd det samme? Har dere i så fall funnet noen måte å endre språket på?
Dette gjelder for eksempel apper som Shazam, Soundhound, Nike Running, Gymaholic og Seven, og er ganske frustrerende.
medlem i 178 måneder
 

Re: Tredjepartsapper på Apple Watch har feil språk

Innleggav Macini » fre 25.03.2016 21:03

Tok en kjapp titt i AppStore og det står ikke noe om at Shazam støtter norsk, det er bare å sjekke de andre appene du lurer på om støtter norsk

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Tredjepartsapper på Apple Watch har feil språk

Innleggav espran » fre 25.03.2016 21:47

Takk for svar. Shazam ser ikke ut til å støtte norsk nei, men problemet er at språket på Apple Watch-appen da blir satt til tysk i stedet for engelsk. Forresten har jeg ikke forsøkt å reinstallere Apple Watch enda, skal prøve nå, og kan gi en lyd om hvordan det går.
medlem i 178 måneder
 

Re: Tredjepartsapper på Apple Watch har feil språk

Innleggav meridian1979 » lør 26.03.2016 2:49

Hei. Opplever det samme ang shazam. Har ikke funnet ut hvordan det kan endres, men det rare er at den hadde engelsk språk tidligere.
medlem i 175 måneder
 

Re: Tredjepartsapper på Apple Watch har feil språk

Innleggav espran » søn 27.03.2016 16:07

Det ser ut til å ha ordnet seg for meg nå, jeg endret språket på klokken til engelsk og tilbake til norsk, og appene som ikke støtter norsk er nå på engelsk!
medlem i 178 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]