Batteri-krøll på iPhone6+

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Batteri-krøll på iPhone6+

Innleggav torefi » man 15.02.2016 23:26

Min ganske nye iPhone6+ slår seg av i kaldt vær. Tåler ikke engang minus 5 selv om den ligger i jakkelomma. Når eg slår den på igjen, viser den at batteriet må lades. Når eg setter den på lading, er det strøm i massevis likevel. Hva kan man gjøre? Telefonen er ganske ny.
medlem i 196 måneder
 

Re: Batteri-krøll på iPhone6+

Innleggav meridian1979 » tir 16.02.2016 0:50

Samme hos meg. Jeg har iPhone 6S. Hatt alle tidligere utgitte iPhones, men aldri opplevd dette. Vet ikke hva man skal gjøre. Er vel ikke noe poeng i å reklamere da den nye man får mest sannsynlig oppfører seg på samme måte.
medlem i 176 måneder
 

Re: Batteri-krøll på iPhone6+

Innleggav Neverhood » tir 16.02.2016 7:43

Disse jakkelommene dere har telefonene i, er de inn mot kroppen eller ut mot kulden. At batterier generelt ikke liker seg i minusgrader er et kjent problem enten det er iphonebatteri eller hvilket som helst annet lithium batteri. Om de blir for kald så slutter de å virke, da trenger de litt ømhet og kjærlighet. Så når de har fått lunk igjen kan du slå på apparatet!
medlem i 160 måneder
 

Re: Batteri-krøll på iPhone6+

Innleggav torefi » tir 16.02.2016 10:45

Det ser ut som man må ha telefonen helt inn til kroppen, og selv da hender det at den slår seg av i temperaturer høyere enn minus 10 når man tar den fram for å ringe. Det er jo ganske uholdbart. Eg bruker den også når eg flyr drone, og det er jo krise hvis den slår seg av under flyvning. Nå har eg hatt kontakt med Eplehuset, som er villig til å se på saken, så får vi se hva det blir til. Eg har hatt flere iPhoner før denne, og aldri opplevd sånne problemer med dem...
medlem i 196 måneder
 

Re: Batteri-krøll på iPhone6+

Innleggav Chrops » tir 16.02.2016 20:44

https://support.apple.com/no-no/HT201678

Bruk iOS-enheter der omgivelsestemperaturen er mellom 0º og 35º C. Lave eller høye temperaturer kan føre til at enheten endrer virkemåte for å regulere sin egen temperatur. Hvis du bruker en iOS-enhet i svært kalde omgivelser der temperaturen er utenfor driftsområdet, kan batteriets driftstid reduseres slik at enheten slår seg av. Batteriets driftstid vil gå tilbake til normalt når omgivelsestemperaturen blir høyere.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]