Lading av batteri på iphone til maks 90%

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Lading av batteri på iphone til maks 90%

Innleggav bebe12 » tor 11.02.2016 17:40

Hei.

Har akkurat fått ny iphone 6 plus og tenkte jeg skulle prøve noe nytt angående lading av telefonen for å se om dette har noen effekt på batterilevetiden i det lengre løp.

Skal derfor prøve å maks lade telefonen til 90% og ikke la batteriet bli mer utladet enn 20%.
Så lenge det lar jeg gjøre, så skal jeg prøve å aldri lade telefonen til 100% eller la det bli helt utladet.

Jeg har lest mye om batterier osv, men tenkte jeg skulle se om dette har noe effekt :-)

Noen andre som har noen erfaringer med dette, prøvd det samme og vet om det er noe vits? :-)
medlem i 181 måneder
 

Re: Lading av batteri på iphone til maks 90%

Innleggav stema » fre 12.02.2016 22:34

Dette har vel noe å gjøre med at batteriet "buler" når det er helt fulladet, og at det da fortere blir et "vacuum" i batteriet når det lades ut - hvis du skjønner metaforen.

Jeg har merket noe sprøtt selv: Det var kaldt ute, og iPhonen gikk tom for strøm. Ville ikke skru seg på. Men, så holdt jeg ganske hardt med fingrene midt på skjermen og bak på telefonen og klemte til mens jeg prøvde å skru på telefonen - og jaggu funka det!
Som om man kan "klemme ut" siste rester av batteriet som på en kaviartube :-D

Har jo ingen praktisk nytteverdi å stå å klemme på telefonen, men forklarer kanskje hvorfor batteriet blir dårligere av topp/bunnlading hele tiden :-)
medlem i 97 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron