Ekstreme priser på iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Ekstreme priser på iPhone

Innleggav Noble » tir 02.02.2016 17:16

Jeg pleier alltid å kjøpe ny iPhone med minst mulig lagringskapasitet da detter tradsjonelt sett har vært mer enn nok for meg. I det siste har 16gb vært et problem pga programmer som tar mye mer plass enn før. I tillegg er batteriet på min iPhone såpass dårlig at jeg må lade den 2-3 ganger om dagen (bruker den veldig aktivt i jobb og på fritiden).

Var inne å så på en ny iPhone nå, og de skal ha sinnsyke summer for en 64gb modell, og 16gb er fremdeles minste modell? I tillegg til dette så sies det at de nye iPhonene har like dårlig, om ikke dårligere batteri enn de litt eldre. Hvilke incentiver har jeg for å oppgradere da? Jeg synes ikke at prisen er et problem hvis du får valuta for pengene, men her har Apple priset seg helt ut av markedet. Ser en på finn.no er det tydelig at bruktmarkedet er livlig siden det er så høye priser på nye produkter. IPhoner med knuste skjermer går for nesten full pris, helt vanvittig.

Flere som sitter på gjerdet og venter? Jeg skal minst ha 32gb for den prisen de krever for en 16gb i dag.

Edit: *knuste skjermer
medlem i 155 måneder
 

Re: Ekstreme priser på iPhone

Innleggav Dorkfish » ons 03.02.2016 20:22

Jeg er enig i mye av det du skriver. 16 GB på en så dyr mobiltelefon er bare latterlig. Og prisen for 64 GB og oppover er helt hinsides.

De burde i det minste ha startet på 32 GB.

Det eneste denne har som jeg ønsker meg er et bedre kamera. Men det er ikke så mye bedre at jeg ser den oppgraderingen som så nødvendig at jeg betaler 8.500 kr for det. Jeg har adri hatt noen grunn til å klage på batteritiden på iPhone. Der oppfatter jeg faktisk mange av de andre topptelefonene som mye dårligere.

Jeg kommer til å beholde min iPhone 6 plus til den kreperer av naturlige årsaker, og hvis iPhone prisene er da som de er nå, da blir det telefon av et annet merke.

Noen kommer nå sikkert til å argumentere med at kronekursen er så dårlig. Ja, det er riktig. Og det har en del å si. Men du får noe av det beste fra LG og Samsung til rundt 4-5.000 kr. Og de har mer av alt enn den iPhone med 16 GB.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Ekstreme priser på iPhone

Innleggav bzzlink » søn 07.02.2016 21:39

Dorkfish skrev:... Men du får noe av det beste fra LG og Samsung til rundt 4-5.000 kr. Og de har mer av alt enn den iPhone med 16 GB.


If it's not an iPhone, it's not an iPhone ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wl3PlrPq8sw
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]