iPhone tryner PC-ens internett

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone tryner PC-ens internett

Innleggav pausefisk » tor 07.01.2016 23:01

Dersom delt internett står på iphonen og jeg skal lade telefonen via USB kontakten på PC-en (kjører win7) så tar den fullstendig over hele nettet. Når jeg da kobler fra telefonen eller skrur av delingen, så er jeg uten nett helt til jeg starter PC-en på nytt. Jeg får tilgang til bredbåndsrouteren lokalt, men ut på nett er glemmesak. ipconfig /renew etc, feilsøking og diagnosering etc, alt er glemmesak. Prøver jeg å deaktivere nettverkskortet for å aktivere det igjen, så henger det seg.

Jeg vet jo hvordan dette kan unngås :-P Men noen som har klart å reparere dette når uhellet først er ute?
medlem i 152 måneder
 

Re: iPhone tryner PC-ens internett

Innleggav ddybing » ons 27.01.2016 1:15

Først og fremst må jeg si at jeg aldri har opplevd noe lignende - på hverken Windows, Mac eller Linux.

Er det mulig at delingen av nettet fra iPhonen endrer på DNS-innstillingene dine?

Forsøk å legge inn DNS-innstillinger manuelt, ved å åpne "Kontrollpanel", gå til Nettverks- og delingssenter. Velg Endre Innstillinger for Nettverkskort, høyreklikk på den tilkoblingen du bruker(kabel eller trådløst) og velg Egenskaper. Høyreklikk deretter på "Internet Protocol Version 4" og velg Egenskaper igjen. Under Generelt velger du "Bruk følgende DNS-adresser".

Selv har jeg låst min til Google sine DNS-tjenere:

8.8.8.8
8.8.4.4

Restart maskinen og prøv å gjenskape problemet.

Gi gjerne tilbakemelding på om det gjør en forskjell :-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]